ΑΔ.Ε.Κ.Ε.: Πρόσκληση σε διαδικτυακή εκδήλωση – ενημέρωση για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων

Tο ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση – ενημέρωση για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων, την Τρίτη 23/2/2021 στις 18.00.

Αδέσμευτη Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών  ΑΔ.Ε.Κ.Ε.

Πρόσκληση

σε διαδικτυακή εκδήλωση – ενημέρωση για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων

 

Επειδή οι ερωτήσεις από συναδέλφους είναι πολλές και η πλειοψηφία  της ΕΛΜΕΣ καταψήφισε πρόταση διαδικτυακής ενημέρωσή σας, το ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση – ενημέρωση για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων, την Τρίτη 23/2/2021 στις 18.00 στον σύνδεσμο:

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/ktzikas

Ομιλητές:   Ανδρέας Παπαδαντωνάκης, ειδικός  γραμματέας ΟΛΜΕ,

Νεκτάριος Κορδής, πρώην αιρετός ΚΥΣΔΕ,

και  Πάνος Ντούλας, πρώην αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου.

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.) με ΦΕΚ 140/20-1-2021 και τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».

Με την αξιολόγηση αυτή θέλει να διώξει τις ευθύνες της για την υποχρηματοδότηση των σχολείων, την έλλειψη προσωπικού, τις κακές υλικοτεχνικές υποδομές, τα αντιδραστικά προγράμματα σπουδών, την έλλειψη επιμόρφωσης και να ρίξει τις ευθύνες για την κατάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης σε εμάς. Στο θεσμικό πλαίσιο, όπως διαμορφώνεται από το ν.4692/20 και την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140/τ.Β΄/20-1-2021) προβλέπονται τα εξής:

  • Εσωτερική αξιολόγηση που πραγματοποιείται από ειδικές συνεδριάσεις του συλλόγου, αποτιμάται «τεκμηριωμένα» με τετράβαθμη κλίμακα (1-4), συμπληρώνεται/καταχωρίζεται σε ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου.
  • Εξωτερική αξιολόγηση από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για την κάθε σχολική μονάδα που καταχωρίζεται επίσης στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ με «τεκμηριωμένη» αποτίμηση της σχολικής μονάδας στους επιμέρους άξονες σε δεκάβαθμη κλίμακα.
  • Οι εκθέσεις αξιολόγησης περιλαμβάνουν και την αντίστοιχη τεκμηρίωση που πρέπει να δικαιολογεί τον κάθε δείκτη, ανοίγοντας το δρόμο για την «ενοχοποίηση» των σχολείων με βάση ακόμα και τις βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών, παραβλέποντας κάθε κοινωνικοοικονομικό παράγοντα που επηρεάζει τις μαθητικές επιδόσεις.
  • Εξωτερική αξιολόγηση από τα ΠΕΚΕΣ σε περιφερειακό και από την ΑΔΙΠΠΔΕ, που επανέρχεται ως αξιολογητής, σε εθνικό επίπεδο και καταχώρισή τους στις πλατφόρμες του ΙΕΠ

Οι ποσοτικές κλίμακες μέτρησης αλλά και η δημοσιοποίηση των εκθέσεων σε ιστοσελίδες και πλατφόρμες αποσκοπούν στη δημόσια σύγκριση των σχολικών μονάδων και στην κατηγοριοποίηση τους.  Οι συνέπειες της κατηγοριοποίησης των σχολείων είναι γνωστές με βάση και τη διεθνή εμπειρία: συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, περαιτέρω υποχρηματοδότηση ανάλογη με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, γονεϊκή επιλογή κλπ.

Η ΟΛΜΕ προκήρυξε απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων.

Όπως αναφέρει η ΟΛΜΕ, η απεργία-αποχή είναι μια νόμιμα αναγνωρισμένη διεκδικητική μορφή αγώνα. Προβλέπεται από διατάξεις του Ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια. Έγινε και στο υπόλοιπο Δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς τελικά να υποστεί κυρώσεις κανείς και πετυχαίνοντας το ουσιαστικό μπλοκάρισμα της αξιολόγησης.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΟΛΜΕ καλεί όλους τους συναδέλφους  να συμμετέχουν μαζικά σε αυτή, απέχοντας από κάθε διαδικασία που προβλέπεται στην σχετική Υ.Α.

 Συγκεκριμένα καλεί τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς – μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή.

 Η δήλωση αυτή, θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας  αποστέλλεται  συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη ενέργεια και αρκεί να  καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

Με βάση το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων για να υπάρχει απαρτία στο όργανο, πρέπει οι παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες. Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες, με αποτέλεσμα στην έναρξη της συνεδρίασης να τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων.

  • Εάν δεν υπάρχει απαρτία (συμμετέχουν, δηλαδή, οι περισσότεροι συνάδελφοι στην απεργία-αποχή), η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται και δεν συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Αν ο Διευθυντής επιμείνει στην καταγραφή πρακτικού στο βιβλίο πρακτικών, παρά την έλλειψη απαρτίας, τότε οι συνάδελφοι υποβάλλουν εκ νέου τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία- αποχή, ζητούν την καταχώρηση της και αποχωρούν από την διαδικασία.
  • Εάν υπάρχει απαρτία, οι συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή απαιτούν να καταχωρηθεί το περιεχόμενο της δήλωσης, ως άποψή τους, στο βιβλίο πρακτικών, ώστε να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και να μην υποχρεωθούν στη συμμετοχή τους στην αξιολογική διαδικασία (συγκρότηση ομάδων εργασίας, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.).

Σέρρες 22-2-2021

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΟΛΜΕ: ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ

Βαθμολογία τετραμήνου: Οι Δ/ντές να δώσουν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν (εγκύκλιος)

Λιγότεροι φέτος με την καθιέρωση της Ε.Β.Ε., οι  εισακτέοι στα κεντρικά ΑΕΙ.

Την Τετάρτη η Σύσκεψη των λοιμωξιολόγων. Ποια  είναι τα επικρατέστερα σενάρια για το άνοιγμα σχολείων – λιανεμπορίου.

Θ. Τσούχλος: Έργα και ημέρες του Υπουργείου Παιδείας εν μέσω πανδημίας

Η τηλεκπαίδευση βλάπτει τη μελέτη. Στο μισό έχει μειωθεί το διάβασμα των παιδιών

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password