Εικονικό Θέατρο στα Σχολεία, της Χριστίνας Κόκκοτα

Η Susie Lawrence, σκηνοθέτις και υπεύθυνη του θεατρικού τμήματος Αμερικανικού Λυκείου μετέφερε την «Κωμωδία των Παρεξηγήσεων» του Σαίξπηρ στην εικονική σκηνή µε τη συμμετοχή των μαθητών του

Η παράσταση «Κωμωδία των Παρεξηγήσεων»,

που αριθμεί ήδη έναν ικανοποιητικό αριθμό προβολών, είναι διαθέσιμη για το κοινό µέσω του Website: «Cardinal and White, From Students by Students» και στο Youtube: «Comedy of Errors» – Chaminate Drama Dept. 2020

Παρά τις δυσκολίες

της εξοικείωσης των μαθητών µε το σαιξπηρικό κείμενο και τον συντονισµό τους από τα σπίτια τους, ώστε να µένουν ασφαλείς, τηρώντας τα περιοριστικά μέτρα, το σκηνικό αποτέλεσµα απέδωσε τα αναμενόμενα εξασφαλίζοντας νέους τρόπους επικοινωνίας.

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ του Covid-19,

η παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων µέσω της εικονικής πραγματικότητας δεν δημιουργεί µόνο σκεπτικισμό και επιφυλακτικότητα σε µια µερίδα των ανθρώπων του θεάτρου.

Έχει και τους θιασώτες της

στην παγκόσμια θεατρική κοινότητα, οι οποίοι υιοθετούν και αξιοποιούν ευχαρίστως τα παρεχόμενα από την τεχνολογία µέσα, όχι µόνο για την αναμετάδοση της θεατρικής δημιουργίας του παρελθόντος αλλά και παραγωγή νέας στο παρόν.

ΤΟ ΡΗΤΟΡΙΚΟ ερώτηµα

που θέτουν είναι: «Το θέατρο επεβίωσε εδώ και χιλιάδες χρόνια. Γιατί να µην µπορεί να επιβιώσει και στους σημερινούς δύσκολους καιρούς;».

Η απάντηση είναι για αυτούς δεδομένη:

«Το θέατρο µπορεί να συνεχίσει να υπάρχει µέσω της εικονικής πραγματικότητας επί τόσο χρόνο, όσο δεν μπορούμε να έχουμε την αμεσότητα της παραδοσιακής θεατρικής εµπειρίας».

ΣΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ αυτή ανήκει η Susie Lawrence,

σκηνοθέτις και υπεύθυνη του θεατρικού τμήματος Αμερικανικού Λυκείου, η οποία σήκωσε µε επιτυχία αλλά όχι χωρίς κόπο το γάντι των τεχνολογικών προκλήσεων, μεταφέροντας στο γέρµα του πανδημικού έτους 2020 την «Κωμωδία των Παρεξηγήσεων» του Σαίξπηρ στην εικονική σκηνή µε τη συμμετοχή των μαθητών του.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ του έργου

και τη διασκευή του, μέχρι την άσκηση του μαθητικού δυναμικού και την τελική υλοποίηση του εγχειρήματος, όλα είχαν ως σημείο αναφοράς την πεποίθηση της ότι το θέατρο στην εκπαίδευση µπορεί να γίνει πηγή διέγερσης, κάθαρσης και ανακούφισης του κοινού ακόμα και στις µέρες µας, αρκεί κάποιος να έιναι ανοικτός στις προκλήσεις του παρόντος, που μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες.

ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ λοιπόν στραμμένο στο παρόν,

η δραστήρια Susie Lawrence επέλεξε την σαιξπηρική κωμωδία, βρίσκοντας ότι υπάρχουν παραλληλίες ανάμεσα στους χαρακτήρες της και στον νέο κόσµο της πανδημίας.

Πράγματι, οι ήρωές της,

ζώντας µακριά από τους φίλους τους και την οικογένειά τους και αναζητώντας τις ισορροπίες τους σε µια παράξενη χώρα, παραπέμπουν στο αίσθηµα της μοναξιάς και της σύγχυσης, της ρευστότητας και της απογοήτευσης σύγχρονου και διαρκώς μεταβαλλόμενου κόσµου µας.

Με σεβασμό στη γλώσσα

του πρωτοτύπου ανανέωσε τη µορφή του έργου, αφαιρώντας κάθε τι παρωχημένο και αναχρονιστικό, μειώνοντας τους µακρείς μονολόγους ώστε να επιτραπεί η ανάληψη ρόλων από περισσότερους, και προσθέτοντας νέες εκδοχές στα πρόσωπα.

 ΜΕ ΤΗΝ Ι∆ΙΑ εκσυγχρονιστική µατιά

είδε και την υλοποίηση του όλου εγχειρήματος. Ξεκινώντας από την προσωπική της εµπειρία –να επιδίδεται μαζί µε φίλους σε παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας την περίοδο του εγκλεισμού- κατέστησε το video-game κυρίαρχη σκηνική πλατφόρμα και ζήτησε από τον ειδικευμένο τεχνικό να κατασκευάσει για την παράσταση virtual σκηνικό και avatar χαρακτήρες, πάνω στους οποίους προσαρμόστηκαν µε τεχνολογική υποστήριξη οι φωνές των μαθητών, που ανέλαβαν τους ρόλους.

ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ της εξοικείωσης

των μαθητών µε το σαιξπηρικό κείμενο και τον συντονισµό τους από τα σπίτια τους, ώστε να µένουν ασφαλείς, τηρώντας τα περιοριστικά μέτρα, το σκηνικό αποτέλεσµα –προϊόν συνέργειας της σύγχρονης τεχνολογίας και της ανθρώπινης απέδωσε τα αναμενόμενα εξασφαλίζοντας νέους τρόπους επικοινωνίας, ιδιαίτερα μεταξύ ανθρώπων που πιστεύουν και υιοθετούν τα τεχνολογικά επιτεύγματα ως µέσα επικοινωνίας και καλλιτεχνικής δημιουργίας.

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ η Susie Lawrence

είναι μεταξύ αυτών που υποστηρίζει ότι η τεχνολογία και τα προϊόντα της ανοίγουν έναν ολόκληρο κύκλο ευκαιριών για θεατρικές παραγωγές, που μπορούν να παρουσιαστούν παντού, χωρίς τις δεσμεύσεις της παραδοσιακής σκηνής του παραδοσιακού θεάτρου, και να είναι ηροσβάσιμες σε ένα ολοένα και μεγαλύτερο κοινό, αφού το επιθυμητό είναι να μοιραζόμαστε την τέχνη µε περισσότερους ανθρώπους.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ υποστηρίζοντας

ότι µέσω της τεχνολογίας μπορούν να αναδειχθούν τρέχοντα θέµατα παγκόσμιας εμβέλειας, όπως της φτώχειας, της ανεργίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης, µέσα από την ενέργεια και τον ακτιβισμό της νέας γενιάς, πληροφορημένης σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε και εξοικειωμένης µε τα multimedia περισσότερο από κάθε άλλη ηλικιακή ομάδα.

Πελοπόννησος, Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΟΚΚΟΤΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΚΡΙΤΙΚΗ 17/1/2021

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τα αποτελέσματα έρευνας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας από τα παιδιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αλλάζει ο χάρτης των πανεπιστημίων τα επόμενα χρόνια

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ζέτα Μακρή στον Alpha 9.89: “Πήρα οδηγία από την Υπουργό να συναντηθώ με τους συνδικαλιστές

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δέκα λεπτά αργότερα η αποχώρηση από τα νηπιαγωγεία

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password