Το 50% των τελειόφοιτων κάτω από τη βάση στα Οικονομικά

Την εισαγωγή του μαθήματος Αρχές Οικονομίας και στις δύο κατευθύνσεις του Προγράμματος Σπουδών της Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2021 – 2022, ζητά, με επιστολή του προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, Κωνσταντίνος Κόλλιας, έπειτα από εισήγηση της αρμόδιας Επιτροπής του ΟΕΕ.

Χρειάζονται επειγόντως μαθήματα οικονομίας

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΕΕ, «η ενίσχυση της οικονομικής παιδείας στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας μπορεί να συμβάλει στην καλλιέργεια της οικονομικής σκέψης των πολιτών της και θεωρείται απαραίτητο στοιχείο για την οικονομική της ανάπτυξη. Σήμερα σε μια περίοδο ύφεσης και συνεχούς ανάγκης για τη λήψη κρίσιμων οικονομικών αποφάσεων από τις κυβερνήσεις των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της υφηλίου, οι μαθητές μας δεν γνωρίζουν βασικές έννοιες των Αρχών της Οικονομίας».

ΟΕΕ:  Οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πώς κινείται η οικονομία

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους:

■ Το 50% των τελειόφοιτων των λυκείων της χώρας έγραψε κάτω από τη βάση στον μεγάλο πανελλαδικό οικονομικό διαγωνισμό, που διοργανώθηκε φέτος από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με το ΟΕΕ.

■ Το 68,62% του πλήθους των υποψηφίων για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Οικονομικής Επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, που ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.

Δεδομένου, λοιπόν, ότι η οικονομική γνώση καθίσταται, ιδιαίτερα σήμερα, επιτακτική ανάγκη, είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητη η αναβάθμιση της οικονομικής εκπαίδευσης που οι Έλληνες μαθητές σήμερα λαμβάνουν.

Στις 18 Ιουνίου 2020 είχε ξαναβάλει το ζήτημα ο Πρόεδρος του ΟΕΕ, καταγγέλλοντας το Υπουργείο Παιδείας για την λανθασμένη επιλογή του να μειώσει τις ώρες διδασκαλίας της Οικονομίας και ζητώντας να τροποποιήσει εκ νέου τα Ωρολόγια Προγράμματα

Οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πώς κινείται η οικονομία

Την απογοήτευση και τον προβληματισμό του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, για τον εξοβελισμό των οικονομικών μαθημάτων και γενικότερα των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών, εκφράζει το ΟΕΕ με επιστολή του προέδρου του, Κωνσταντίνου Κόλλια, προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.   

Όπως αναφέρει,

«οι επιλογές σας, όπως αυτές καταγράφονται και στα ωρολόγια προγράμματα, θα έχουν ως αποτέλεσμα ο μαθητής να μπορεί να κάνει χρήση μόνο της τεχνολογίας, να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται πληροφορίες μέσα από διαδικτυακές λειτουργίες και να διαθέτει μόνο δεξιότητες. Έτσι, ο μαθητής δεν χειραφετείται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα, η εναλλακτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία και χάνεται ο στόχος της μάθησης και της γνώσης. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών. 

Να μπουν οι Αρχές Οικονομίας στη Β΄ Λυκείου ζητά το Οικονομικό Επιμελητήριο

Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρως την οικονομική. Αυτό, γιατί δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία, σε όλη την διάρκεια των σπουδών τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Ο πρόεδρος τονίζει

ότι οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να στοχαστούν και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι οι επιλογές στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών.

Στο πλαίσιο αυτό, το ΟΕΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας

να διορθώσει το λάθος και να τροποποιήσει άμεσα τα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου, και προτείνει:  

* Εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας», ως μαθήματος Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.

* Το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» να ενταχθεί ως διδασκόμενο και ενδοσχολικά εξεταζόμενο για τους μαθητές του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

* Το μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» να συνεχίσει να διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης.

* Το μάθημα «Οικιακή Οικονομία» να γίνει εργαστηριακό και να διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου.

Δείτε ακόμα

Προετοιμαστείτε για  τις εξετάσεις πιστοποίησης τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ

Ερμηνεία και ανάλυση της εγκυκλίου για την αξιολόγηση των μαθητών εξ αποστάσεως

Λουκέτο στο 60% των Δημόσιων ΙΕΚ φέρνει ο νέος νόμος

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password