Αντίδραση για αποκλεισμό από την Τηλεκπαίδευση

Τον αποκλεισµό κοινωνικά ευάλωτων μαθητών και μαθητριών από τη διαδικτυακή εκπαίδευση καταγγέλλει το Παιδαγωγικό Τµήµα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Σε ψήφισµά της εξηγεί ότι η διαδικτυακή διδασκαλία µε τη µορφή που οργανώθηκε και υλοποιείται, δεν διασφαλίζει την πρόσβαση σε όλους τους μαθητές.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

«Η συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση συμβάλλει αδιαμφισβήτητα στην περαιτέρω επιδείνωση των συνθηκών ζωής των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Η διεύρυνση των εις βάρος τους κοινωνικών ανισοτήτων είναι πραγματικότητα, όπως πραγματικότητα είναι και ο κίνδυνος αποδυνάμωσης, αν όχι ακύρωσης, σειράς πολιτικών αποφάσεων και προσπαθειών του παρελθόντος που στόχευαν στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης και συμμετοχής των εν λόγω ομάδων.

Η δημόσια εκπαίδευση

 συγκαταλέγεται αυτονόητα στον πυρήνα παρόμοιων προσπαθειών και οφείλει, ειδικά στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, να διαδραματίσει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η τρέχουσα επικαιρότητα

αποδεικνύει, όμως, το ακριβώς αντίθετο. Η διαδικτυακή διδασκαλία µε τη µορφή που οργανώθηκε και υλοποιείται στην παρούσα φάση, και παρά τις άοκνες προσπάθειες της πλειονότητας των εκπαιδευτικών, δεν διασφαλίζει σε όλους μαθητές και όλες τις μαθήτριες ανεξαιρέτως την πρόσβαση σε αυτήν. Αυτό έχει ως συνέπεια χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες µε ρόµικη καταγωγή, µε μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο, όπως και μαθητές και μαθήτριες των οικονοµικά ασθενέστερων κοινωνικών τάξεων να αδυνατούν, χωρίς να φέρουν καµία απολύτως ευθύνη γι’ αυτό, να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εν καιρώ πανδημίας

επικίνδυνη κλιμάκωση καταστάσεων που οδηγούν αναπόφευκτα στην εκπαιδευτική ένδεια μαθητών και μαθητριών ευάλωτων κοινωνικά ομάδων βρίσκεται στον αντίποδα της συνταγματικής υποχρέωσης της πολιτείας να µεριµνά για ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση. Συνακόλουθα, το υπουργείο Παιδείας φέρει ευθύνη για τον σχολικό αποκλεισµό και τη δραματική επιδείνωση της εκπαιδευτικής κατάστασης αυτών των μαθητών και μαθητριών.

Ως µέλη

του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καλούμε τόσο το υπουργείο Παιδείας, όσο και όλους τους αρμόδιους φορείς να ανταποκριθούν άμεσα και να αναλάβουν την κρατική ευθύνη παροχής όλων όσα απαιτούνται, ώστε κανένας μαθητής και καµία μαθήτρια να µη µείνει χωρίς ελεύθερη πρόσβαση στη μόρφωση». 

Δείτε ακόμα

Μαζι με την εξεταστική… και τα βιβλία!

Πώς να κάνετε αίτηση στο Εrasmus (ΚΑ1)- Τα δέκα βήματα

Όλο το σχέδιο για την  φρούρηση των Πανεπιστημίων!

Aναζητήσεις της χρονιάς: 1η η Τηλεκπαίδευση και τα εργαλεία της

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password