Η έκθεση Πισσαρίδη για την εκπαίδευση, Της Δέσποινας Κονταράκη

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Η ΕΚΘΕΣΗ Πισσαρίδη αντιμετωπίζει έναν µεγάλο κίνδυνο, τον ίδιο κίνδυνο που αντιμετωπίζουν όλες οι μεταρρυθμιστικές προτάσεις από καταβολής ελληνικού κράτους: να διαβαστεί και να αφομοιωθεί αποσπασματικά, δηλαδή να καταλάβει κάποιος ό,τι θέλει να καταλάβει, ό,τι τον συμφέρει ή ό,τι τον βολεύει. Και αυτό µπορεί να συμβεί πολύ εύκολα επειδή πρόκειται για µία ολοκληρωμένη έκθεση που περιέχει ανάμεσα στην περιγραφή των στρεβλώσεων και των προτεινόμενων λύσεων, µερικές καίριες λέξεις όπως «αλλά», «ωστόσο», «επιπλέον». Ας πάρουμε για παράδειγμα τις επισημάνσεις για τον τομέα της εκπαίδευσης. Κάποιοι έμειναν µόνο στα σημεία που αναφέρει ότι το μέγεθος των εκπαιδευτικών μονάδων και τάξεων στην Ελλάδα είναι μικρό και ότι το κόστος ανά ώρα επαφής δασκάλου/ καθηγητή και μαθητή στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα στον ΟΟΣΑ, χωρίς όμως να διαβάζουν τη συνέχεια. Έτσι βρέθηκαν ήδη κάποιοι που καταγγέλλουν ότι ο Πισσαρίδης ζητά αύξηση αριθμού μαθητών και µείωση µισθών εκπαιδευτικών, όπως κάποιοι άλλοι ευαγγελίζονται ότι θα μπορούσαν να κόψουν µισθούς για το καλό της εκπαίδευσης. Προφανώς ούτε το ένα ισχύει ούτε το άλλο.

ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ αναφέρονται διάφοροι λόγοι για τους οποίους φαίνεται αυξημένο κόστος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η Παιδεία υπερχρηματοδοτείται. Για παράδειγμα, λόγω της γεωγραφικής κατανοµής της χώρας (νησιωτικότητα, απομακρυσμένες ορεινές περιοχές) αναγκαστικά οδηγείται το σύστημα σε μικρότερες μονάδες και τάξεις.

Οι ίδιοι αναλυτές προσθέτουν ότι εκτός από την εξοικονόμηση πόρων σε κάποιους τοµείς µε τον εξορθολογισμό των δαπανών, οι δημόσιες δαπάνες στην εκπαίδευση χρειάζεται να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια, ώστε να συγκλίνουν τουλάχιστον µε τον µέσο όρο των χωρών της Ε.Ε. Ένα επίσης εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της έκθεσης Πισσαρίδη αφιερώνεται στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπου σημειώνεται µια πικρή αλήθεια.

«Στην Ελλάδα η επαγγελματική εκπαίδευση εκπαίδευση είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένη, συχνά συνοδεύεται µε «στίγµα αποτυχίας», και πολλά από τα διδασκόμενα αντικείμενα μικρή µόνο σχέση έχουν µε ειδικότητες που πράγματι ζητούνται στην αγορά εργασίας. Έτσι προτείνεται µια συντονισμένη και διαρκής προσπάθεια «για την αναβάθμιση και βελτίωση της ελκυστικότητας της λυκειακής (ΕΠΑΛ) αλλά και της μεταλυκειακής (ΙΕΚ) επαγγελματικής εκπαίδευσης.

ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ αυτό, είναι αναγκαία η στενή συνεργασία του υπουργείου Παιδείας µε τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες». Ευτυχώς το νομοσχέδιο που πρόσφατα παρουσίασε το υπουργείο Παιδείας για την επαγγελματική εκπαίδευση βαδίζει ακριβώς σε αυτόν το δρόμο. Σπάει στεγανά και προκαταλήψεις δεκαετιών και αντιμετωπίζει σε ρεαλιστική βάση και µε ποιοτικές προδιαγραφές την εξειδικευμένη γνώση και κατάρτιση. Αρκεί να το δούμε και αυτό στην ολότητά του, και όχι επιλέγοντας τις παραγράφους που νομίζουμε ότι µας βολεύουν.

Ελεύθερος Τύπος, 28/11/2020, ΓΝΩΜΗ, Δέσποινα Κονταράκη

Δείτε ακόμα:

Μπορούν να εντοπιστούν οι εισβολείς στις ηλεκτρονικές τάξεις!

Ενισχυτική διδασκαλία στα ΕΠΑΛ (Μ.ΝΕ.Α.)

Προκήρυξη Ι.Ε.Π. για την Τράπεζα θεμάτων: 4€ το θέμα!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password