Είναι αδύνατη η Τηλεκπαίδευση σε αυτά τα παιδιά

Παράλληλα, υπογραμμίζει πως τα παιδιά με αναπηρία δεν έχουν την πολυτέλεια να διακόπτουν το σχολείο και να «βγαίνουν» από το πρόγραμμά τους γιατί αποσυντονίζονται, ενώ η τηλεκπαίδευση είναι σχεδόν αδύνατη κι αυτός ήταν ο βασικός λόγος που παρέμειναν ανοιχτά στη δεύτερη καραντίνα. «Για τους περισσότερους γονείς η απόφαση να μην κλείσουν ξανά τα ειδικά σχολεία ήταν σωτήρια. Θα πρέπει αυτή τη δύσκολη ώρα οι εκπαιδευτικοί να σταθούν δίπλα στα παιδιά μας και να τα υποστηρίξουν ανεξάρτητα με το τι συμβαίνει».

Να μην κλείσουν τα ειδικά σχολεία ξανά

Εκ μέρους του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Αναπηρία Μαγνησίας, η αντιπρόεδρος Ράνια Καρανικόλα μιλώντας στον «Ταχυδρόμο Της Μαγνησίας» τονίζει ότι οι γονείς συντάσσονται στο πλευρό των εκπαιδευτικών και ασπάζονται τις ανησυχίες τους, αλλά πιστεύουν ακράδαντα πως τα σχολεία ειδικής αγωγής πρέπει να συνεχίσουν τη λειτουργία τους: «Αγαπούμε, σεβόμαστε και εκτιμούμε βαθύτατα το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων μας όμως αυτή η διαμαρτυρία έχει φέρει τους γονείς σε μια δύσκολη θέση.

Είμαστε δίπλα τους στο να διεκδικήσουμε καλύτερες συνθήκες για εκείνους και τα παιδιά μας όμως συνιστούμε ψυχραιμία ώστε να μην κλείσουν τα σχολεία μας που είναι τόσο απαραίτητα για τα παιδιά μας.

Τα παιδιά με αναπηρία δεν έχουν την ίδια κινητικότητα με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης ούτε συγχρωτίζονται το ίδιο. Οι σχολικές αίθουσες στα ειδικά σχολεία είναι ολιγομελείς με έως 7 παιδιά στην κάθε μια και όχι 25 όπως στα κανονικά σχολεία. Η μεταφορά τους από και προς το σχολείο σίγουρα αποτελεί ένα θέμα αφού πολλά παιδιά συγχρωτίζονται στο λεωφορείο όμως κι εμείς σαν σύλλογος έχουμε απευθυνθεί στην Περιφέρεια ώστε να πραγματοποιηθούν περισσότερα δρομολόγια».

Παράλληλα, υπογραμμίζει πως τα παιδιά με αναπηρία δεν έχουν την πολυτέλεια να διακόπτουν το σχολείο και να «βγαίνουν» από το πρόγραμμά τους γιατί αποσυντονίζονται, ενώ η τηλεκπαίδευση είναι σχεδόν αδύνατη κι αυτός ήταν ο βασικός λόγος που παρέμειναν ανοιχτά στη δεύτερη καραντίνα. «Για τους περισσότερους γονείς η απόφαση να μην κλείσουν ξανά τα ειδικά σχολεία ήταν σωτήρια. Θα πρέπει αυτή τη δύσκολη ώρα οι εκπαιδευτικοί να σταθούν δίπλα στα παιδιά μας και να τα υποστηρίξουν ανεξάρτητα με το τι συμβαίνει», καταλήγει η ίδια.

Γιατί έμειναν ανοικτά τα ειδικά σχολεία; Τα κριτήρια

Σε ποια κριτήρια στηρίχθηκε η απόφαση να μείνουν ανοιχτά τα ειδικά σχολεία όλων των βαθμίδων εξήγησαν ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας. 

Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης

Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι έχει γίνει αντιληπτό πως τα παιδιά μικρότερης ηλικίας είναι λιγότερο μεταδοτικά σε σχέση με εκείνης της μεγαλύτερης, ενώ πρόσθεσε ότι είναι πιο εύκολο για τα παιδιά των Γυμνασίων και των Λυκείων να ανταποκριθούν στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Η εμπειρία από το lockdown του Μαρτίου έδειξε επίσης ότι θα πρέπει να μείνουν ανοιχτά τα ειδικά σχολεία, στα οποία θα πρέπει να θυμίσουμε ότι είναι συνήθως μόνο 4 παιδιά ανά τμήμα, ενώ τηρούνται σταθερές «ρουτίνες» υγιεινής, που περιορίζουν τις πιθανότες μετάδοσης. 

Τσιόδρας

Από την πλευρά του και ο Σωτήρης Τσιόδρας επεσήμανε πως η συμβολή των παιδιών στη διασπορά αυξάνεται μετά την ηλικία των 10-12 ετών, δηλαδή μετά το δημοτικό. 

Πανευρωπαϊκά έχει διαπιστωθεί πως τα ανοιχτά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν θέτουν εμπόδια στον στόχο να μπει φρένο στην εξάπλωση της Covid-19. Στη Γερμανία έρευνα του Ινστιτούτου για την Οικονομία της Εργασίας (ΙΖΑ) έδειξε ότι τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αποδεικνύονται αποτελεσματικά.

Μάλιστα τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη του σχολικού έτους στα κρατίδια, όπου τα σχολεία άνοιξαν νωρίς, τα επιβεβαιωμένα νέα κρούσματα κορωνοϊού ήταν κατά 0,55 (ανά 100.000 κατοίκους) λιγότερα από ό,τι τα κρούσματα στα κρατίδια όπου τα σχολεία άνοιξαν αργότερα. Εμφανή ήταν τα θετικά αποτελέσματα στα παιδιά ηλικίας κάτω των 14 ετών, όπου εντοπίζονται 1,4 λιγότερα περιστατικά.

Ν. Δραμανίδου: «Πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά τα ειδικά σχολεία – να δημιουργηθεί μια σχολιατρική υπηρεσία για όλα τα σχολεία» 

Το γεγονός ότι πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά τα ειδικά σχολεία σε όλη τη χώρα, τα οποία μάλιστα αποτελούν και πετυχημένο μοντέλο του τρόπου που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία της επικράτειας εν μέσω πανδημίας, επεσήμανε η Δημοτική Σύμβουλος του Δ. Αλεξανδρούπολης και μέλος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Έβρου, Νίκη Δραμανίδου.  

«Τα ειδικά σχολεία είναι τα μόνα σχολεία που έχουν παραμείνει ανοιχτά – έτσι θα έπρεπε να είναι όλα τα σχολεία ανοιχτά, αν η κυβέρνηση έπαιρνε όλα εκείνα τα μέτρα που ζητούν εδώ και επτά-οκτώ μήνες οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές» σημείωσε η ίδια, εξηγώντας ότι τα μέτρα έχουν να κάνουν με την αραίωση των μαθητών και με επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε προσωπικό, εκπαιδευτικούς και μαθητές. 

«Τα ειδικά σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά αλλά με την εξασφάλιση όλων των όρων υγιεινής, και πρέπει να μείνουν ανοιχτά για να μην πάει πίσω ο αγώνας και οι κατακτήσεις του προσωπικού και των εκπαιδευτικών» ανέφερε στη συνέχεια, προσθέτοντας πως πρέπει να στηρίζονται τα παιδιά με όλους τους τρόπους.

«Πρέπει να στηριχτούν διεπιστημονικά και εκείνα τα παιδιά που παραμένουν σπίτι τους λόγω βαριάς ασθένειας ή εκείνα των οποίων οι γονείς και κηδεμόνες φοβούνται να τα στείλουν στο σχολείο» σχολίασε η κα Δραμανίδου, κάνοντας λόγο για μια σχολιατρική υπηρεσία στην οποία να απευθύνονται όλα τα σχολεία, με ιατρό, νοσηλευτή και ψυχολόγο. «Είναι απαραίτητα και πρέπει να γίνουν τώρα» διαμήνυσε.  

Όταν αποφασίσουν να ανοίξουν τα σχολεία, πρέπει να το κάνουν με όλα τα απαραίτητα μέτρα, διαφορετικά θα κάνουν μια “τρύπα στο νερό”…έχει αποδειχθεί ότι το σχόλιο της κυβέρνησης ότι στα σχολεία δε μεταδίδεται ο κορωνοϊός είναι ένα επικίνδυνο αφήγημα» κατέληξε η κα Δραμανίδου. 

Όσον αφορά την τηλεκπαίδευση. Ενημέρωση για το πως θα διενεργηθεί η Τηλεκπαίδευση στους μαθητές/τριες των Δημοτικών

Α. Σύμφωνα με ανάρτηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Κεραμέως “Ανταποκρινόμαστε και στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, ταυτόχρονα διαφυλάσσοντας τη δημόσια και ατομική υγεία, αλλά και εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συνεχίζουμε δυναμικά όλοι μαζί, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς!”.

Β. Σύμφωνα με αναφορά της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως στην εκπομπή “Αταίριαστοι” του ΣΚΑΪ: Θα κινηθεί σε 2 επίπεδα:

Α. Εκπαιδευτική τηλεόραση (Σ.Σ.τις πρωϊνές ώρες), όπου έχουν βιντεοσκοπηθεί πάνω από 220 μαθήματα που έγιναν εκ του μηδενός, χτίστηκε μια βιβλιοθήκη χάρη στην εθελοντική προσφορά καθηγητών.  Υπάρχει συνεργασία με την ΕΡΤ για την προβολή εκπαιδευτικής τηλεόρασης.

Β. Τηλεκπαίδευση σύγχρονη και ασύγχρονη. (Σ.Σ. 2 με 5 το απόγευμα)

Δείτε ακόμα

Πρώτη προσέγγιση στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

Κάντε ομάδες με τους μαθητές σας στο webex! 10 ερωτήσεις και απαντήσεις

Γιατί γίνονται νωρίτερα οι δηλώσεις για τις Πανελλαδικές!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password