Πως να τραβήξουμε την προσοχή του κοινού μας στις διαδικτυακές παρουσιάσεις μας. | Δόλογλου Μ.

Άρθρο της κ.Δόλογλου Μ. Υποψήφια Διδάκτωρ Ηγεσίας – Οργανωσιακής Ψυχολογίας και συμπεριφοράς για το πως να τραβήξουμε την προσοχή του κοινού μας στις διαδικτυακές παρουσιάσεις μας .

Πως να τραβήξουμε την προσοχή του κοινού μας στις διαδικτυακές παρουσιάσεις μας .

 

Σήμερα ολοένα και περισσότερο χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο για να παρουσιάσουμε τις ιδέες μας σε on line meetings με συναδέλφους ή να παρουσιάσουμε τις  εργασίες  μας στα πλαίσια των σπουδών μας σε κάποιο πρόγραμμα εκπαίδευσης  αλλά και για να εκπαιδεύσουμε άλλους μέσα από on line σεμινάρια και διαλέξεις εάν ασχολούμαστε με την εκπαίδευση.

Οι ηλεκτρονικές παρουσιάσεις έχουν μπει δυναμικά στην ζωή μας και συχνά έχουμε έρθει αντιμέτωποι με το γεγονός ότι μην έχοντας διά ζώσης επαφή με το κοινό μας , νιώθουμε μόνοι και αποκομμένοι από τις αντιδράσεις τους (εκφράσεις προσώπου , στάση του σώματος ) πίσω από τα κλειστά μικρόφωνα και τις κλειστές κάμερες. Συνήθως όταν κάποιος μπαίνει σε μία τέτοιου είδους ηλεκτρονική παρουσίαση ενδεχομένως να είναι στο σπίτι του με κλειστή κάμερα και μικρόφωνο και ταυτόχρονα να κάνει και κάτι άλλο που του αποσπά την προσοχή π.χ να φτιάχνει καφέ, να ετοιμάζει το παιδί του για το σχολείο, να τρώει και ταυτόχρονα να ακούει και εμάς χωρίς όμως να έχει την πλήρη παρουσία του εκεί.

Σκέφτηκα λοιπόν να σας δώσω κάποια χρήσιμες συμβουλές ώστε να κερδίσετε το κοινό σας από το πρώτο λεπτό της παρουσίασης και να τραβήξετε την προσοχή του από ότι ενδεχομένως παράλληλα κάνει.

Πρέπει πρώτον να κατανοήσετε ότι η παρουσίαση δεν γίνεται για εσάς, αλλά για το κοινό σας όποιο και εάν είναι αυτό. Με αυτό εννοώ ότι ανεξάρτητα από το εάν παρουσιάζεται μια νέα επαγγελματική πρόταση ή ιδέα, εάν κάνετε ένα επιμορφωτικό σεμινάριο ή απλά παρουσιάζεται την μέχρι τώρα δουλειά σας μεταξύ ομότιμων, θα πρέπει να γνωρίζεται την ‘’πικρή’’ διαπίστωση που πρέπει να έχει κάθε ομιλητής κατά νου: Κάθε ένας από εμάς νοιάζεται περισσότερο για το τι έχει να πάρει από την παρουσίαση αυτή παρά για την ίδια την παρουσίαση. Δεν νοιάζονται λοιπόν για τις λαμπρές ιδέες μας, ή για την εντυπωσιακή μας παρουσίαση  με τα υπέροχα γραφικά που ετοιμάσαμε με πολύ μεράκι,  αλλά για το πώς αυτό που θα ακούσουν από εμάς θα τους προσδώσει κάποιο ΄΄κέρδος ΄΄.

Δεύτερον πρέπει πριν ετοιμάσετε την παρουσίαση σας να σκεφτείτε καλά το κοινό σας και το τί θα ήταν αυτό για το οποίο θα άφηναν τα πάντα ώστε να ακούσουν εσάς την ώρα της παρουσίασης. Να βρείτε δηλαδή τι τους κινητοποιεί. Αν έχουμε να κάνουμε με επιχειρήσεις τους κινητοποιεί πχ το χρήμα, η απόκτηση κερδών. Αν έχουμε να κάνουμε με ανερχόμενα στελέχη επιχειρήσεων τους κινητοποιεί η φήμη, η απόκτηση κύρους, θέσεων. Αν έχουμε να κάνουμε με φοιτητές, σπουδαστές η απόκτηση νέας γνώσης κλπ.

Τρίτον στην έναρξη της ομιλίας σας πρέπει χωρίς πολλά εισαγωγικά να μπείτε κατευθείαν στο θέμα και εάν είναι δυνατόν από το πρώτο λεπτό να τους εισάγεται με απόλυτη σαφήνεια στο τι ακριβώς θα παρακολουθήσουν από εσάς . Για παράδειγμα θα μπορούσατε να πείτε: Στην παρουσίαση μου σήμερα θα σας δείξω πως να αυξήσετε τα κέρδη σας με τα παρακάτω απλά βήματα… αντί να πείτε αόριστα : θα σας παρουσιάσω σήμερα πως να αυξήσουμε τον δείκτη πωλήσεων της εταιρείας. Ή ένα ακόμη παράδειγμα : Αν παρακολουθήσετε σήμερα την  παρουσίαση μου θα σας δείξω  τον τρόπο να γράφεται καλύτερες εκθέσεις σε είκοσι μόνο λεπτά, αντί να πείτε : Το σημερινό σεμινάριο αφορά την συγγραφή εκθέσεων. Πρέπει λοιπόν να είστε ακριβής και συγκεκριμένοι στην έναρξη της παρουσίασης και να επιδιώκετε  να δώσετε στο κοινό σας το σινιάλο του στόχου της παρουσίασης και τον λόγο για τον οποίο πρέπει να σας ακούσει τονίζοντας του πώς  θα ωφεληθεί επιλέγοντάς το. Ο Al Capp, Αμερικανός γελοιογράφος & σκιτσογράφος έχει πει χαρακτηριστικά ότι : ΄΄Το κοινό είναι σαν το πιάνο. Απλά πρέπει να ξέρεις ποια πλήκτρα να αγγίξεις.΄΄

Κάνοντας τα τρία απλά παραπάνω βήματα να είστε βέβαιοι ότι θα κερδίστε το ενδιαφέρον μιας μεγάλης μερίδας του κοινού σας και πίσω από τις κλειστές κάμερες και τα μικρόφωνα θα υπάρχουν άνθρωποι που περιμένουν κάτι από εσάς, κάτι να μάθουν, κάτι να εφαρμόσουν από όσα ακούν, κάτι να τους φτιάξει την ημέρα και την διάθεση. Είναι όμορφο να προσφέρουμε απλόχερα αυτό που ξέρουμε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλον ακόμη και όταν η δια ζώσης επαφή δεν είναι πάντα εφικτή, το μήνυμά μας  με την σωστή μετάδοση βρίσκει τον παραλήπτη του και η επικοινωνία φέρνει τα δώρα της τόσο στον πομπό όσο και στον δέκτη.

 

Δόλογλου Μαρία, Υποψήφια Διδάκτωρ Ηγεσίας – Οργανωσιακής Ψυχολογίας και συμπεριφοράς.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Κάντε ομάδες με τους μαθητές σας στο webex! 10 ερωτήσεις και απαντήσεις
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πρόγραμμα δημοτικών και νηπιαγωγείων για την Εξ Αποστάσεως. | ΥΠΑΙΘ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ευφροσύνη Μήτσιου: Πώς να βοηθήσουμε τα παιδιά να συγκεντρωθούν στην τηλεκπαίδευση 

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password