Ευφροσύνη Μήτσιου: Πώς να βοηθήσουμε τα παιδιά να συγκεντρωθούν στην τηλεκπαίδευση

Η Ευφροσύνη Μήτσιου, Mental Trainer ~ Ψυχολόγος, μας μιλάει για  6 +1  τρόπους που θα βοηθήσουν τα παιδιά να συγκεντρωθούν στην τηλεκπαίδευση.

 

Στα χρόνια που κάνω σεμινάρια ενδυνάμωσης γονέων ένα από τα θέματα που απασχολούν τους γονείς είναι η συγκέντρωση και πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στη διαδικασία της μάθησης.

Καταλαβαίνετε τώρα πόσο πιο περιζήτητη έχει γίνει στις μέρες της καραντίνας που μένουμε στο σπίτι και είμαστε παρέα με οθόνες -και για εκπαιδευτικούς σκοπούς- για ώρες.

Θέλω να σας μοιραστώ 6 τρόπους για πιο συγκεντρωμένα, πιο ήρεμα και πιο ευτυχισμένα παιδιά και γονείς κατ’επέκταση.

1. Ύπνος

Είναι σημαντικό το διάστημα αυτό να κρατήσετε μια ρουτίνα στον ύπνο ώστε να δουλεύει καλά το βιολογικό ρολόι. Ο ύπνος λειτουργεί ενισχυτικά καθώς βοηθά το παιδί να νιώθει πιο ξεκούραστο και να συγκεντρώνεται σε αυτό που έχει να κάνει.

 2. Διατάσεις και Αναπνοές

Μια μικρή φροντίδα μπορεί να είναι στο ξεκίνημα της ημέρας ή κατά τη διάρκεια των μαθημάτων να κάνουν τα παιδιά μερικές Αναπνοές [εισπνοή από τη μύτη και εκπνοή από το στόμα] συνδυαστικά με διατάσεις που θα ξεμπλοκάρουν το σώμα από την καθιστική στάση και θα ενεργοποιήσουν μυαλό και σώμα για τη συνέχεια.

3. Διατροφή

Μπορείτε να εκπαιδεύσετε τα παιδιά ή να τους υπενθυμίσετε τα οφέλη ενός ισορροπημένου διατροφικού πλάνου. Στη ρουτίνα που αναφέραμε προηγουμένως μπορείτε να εντάξετε χρόνο το πρωί πριν ξεκινήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα για ένα καλό πρωινό που θα εφοδιάσει τον οργανισμό με τα απαραίτητα συστατικά και θα βοηθήσει τα παιδιά να μετριάσουν την ένταση, τα τσιμπολογήματα ή το συναισθηματικό φαγητό.

4. Αξιοποίηση γνώσηςΜαθησιακό στυλ [Fleming, 1987]

Ένα από τα πολύτιμα εργαλεία για να μάθει, να συγκεντρωθεί και να οργανώσει καλύτερα το χρόνο του το παιδί είναι να βρει το κυρίαρχο του κανάλι ή συνδυασμό αυτών και να το αξιοποιήσει. Ενδεικτικά, αν είναι οπτικός [visual] τύπος μπορεί να κρατά σημειώσεις, να κάνει απεικονίσεις, χάρτες ή διαγράμματα. Αν είναι ακουστικός [auditory] τύπος μπορεί να εστιάζεται σε πληροφορίες που ακούγονται για παράδειγμα, να βάζει ακουστικά για να περιορίζει τους εξωτερικούς θορύβους και να εστιάζει μόνο στον επιθυμητό [μάθημα]. Αν είναι κιναισθητικός [kinesthetic] τύπος μπορεί να χρησιμοποιήσει τις αισθήσεις του ώστε σε πρακτικό επίπεδο να καταλάβει αυτό που μαθαίνει. Αν είναι αναγνωστικός/λεκτικός τύπος [reading/write] μπορεί να τον βοηθήσει το powerpoint ή η αναζήτηση σε εγκυκλοπαίδειες του αντίστοιχου θέματος.

5. Φυσική δραστηριότητα

Στη φάση αυτή μπορεί να ακούτε συχνά τα παιδιά να βαριούνται και από την άλλη να κατακλύζονται από πλεονάζουσα ενέργεια που χρειάζεται να εκτονωθεί. Η άθληση, η κίνηση, η οποιαδήποτε δραστηριότητα είναι πολύ σημαντική και χρειάζεται να ωθούμε τα παιδιά προς αυτή, λειτουργεί σαν ασπίδα για το παιδί καθώς μειώνει την κορτιζόλη [ορμόνη του άγχους], ενισχύει τη σεροτονίνη [ορμόνη της χαράς και ευεξίας] και μετριάζει τις πιθανότητες παχυσαρκίας.

6. Φροντισμένο περιβάλλον

Ο χώρος που θα επιλέξει το παιδί μέσα στο σπίτι για να γίνει η σχολική του φωλιά είναι βοηθητικό να είναι φωτεινός και φροντισμένος με ελάχιστα αντικείμενα ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του.

 

Κλείνοντας, ένας πολύτιμος τρόπος είναι η Αγκαλιά

Δεν χρειαζόμαστε βιβλίο για να τη μάθουμε  καθώς είναι γραμμένη με τον καλύτερο τρόπο στην καρδιά μας!

 

Εύχομαι να είναι μια μικρή Φροντίδα για το μυαλό και την ψυχή σας!

Και να θυμάστε «Η ζωή αλλάζει όταν αλλάζουμε εμείς!»

 

Ευφροσύνη Μήτσιου

Mental Trainer ~ Ψυχολόγος

 

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password