Κατάντια να κάνουν τηλεκπαίδευση οι μαθητές σε καφενείο

Εδώ και έξι μήνες ήξεραν ότι θα έρθει δεύτερο κύμα.
Και αντί να προετοιμαστούν, αυτοθαυμάζονταν.
Αντί να μειώσουν τους μαθητές στις τάξεις, τους αύξησαν.
Αντί να να φροντίσουν να προμηθευτούν όλοι οι μαθητές φορητούς υπολογιστές, τους έστειλαν παγούρια και μάσκες – τραπεζομάντηλα.
Αντί να ενισχύσουν τη δημόσια διαδικτυακή πλατφόρμα έκαναν ύποπτες συμβάσεις με ένα μόνο πάροχο που αποδεικνύεται ανεπαρκής.

Και η απάντηση του Πέτσα

Αυτό που έχει σημασία, όμως, να ξέρουν οι πολίτες είναι ότι αυτό που κάνει σήμερα η Ελλάδα με την τηλεκπαίδευση είναι κάτι που δεν το κάνουν πολλές χώρες. Είναι μια τιτάνια προσπάθεια που έχει πολλά θετικά αποτελέσματα.

  • Κατ’ αρχάς, διατηρεί σε επαφή τον μαθητή με τον δάσκαλό του και με τους συμμαθητές του.
  • Δεύτερον, εξοικειώνει τα παιδιά μας με νέες τεχνολογίες και τρίτον έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να δώσει το υπόβαθρο, για να ξαναπιάσουν οι μαθητές το νήμα των μαθημάτων τους χωρίς να υπάρχει πολύ μεγάλο διάστημα απουσίας από την εκπαίδευση.

Η ανάρτηση του Α. Τσίπρα

Αναρτώντας μια φωτογραφία πέντε παιδιών που κάνουν μάθημα σε ένα καφενείο του χωριού Πεύκη στον Πύργο, ο Αλέξης Τσίπρας επιτίθεται κατά της κυβέρνησης για τον τρόπο που χειρίζεται την παιδεία:

“Η εικόνα αυτή δυστυχώς δεν είναι από κάποια τριτοκοσμική χώρα. Είναι από την Ελλάδα της κυβέρνησης των «αρίστων». Πέντε μικροί μαθητές μέσα στο κρύο μπροστά σε δύο κινητά να προσπαθούν μάταια να παρακολουθήσουν μάθημα.

Η κατάντια αυτή είναι κατάντια του κ. Μητσοτάκη και της κας Κεραμέως. Είναι όμως, δυστυχώς, ταυτόχρονα και κατάντια της χώρας.

Εδώ και έξι μήνες ήξεραν ότι θα έρθει δεύτερο κύμα.
Και αντί να προετοιμαστούν, αυτοθαυμάζονταν.
Αντί να μειώσουν τους μαθητές στις τάξεις, τους αύξησαν.
Αντί να να φροντίσουν να προμηθευτούν όλοι οι μαθητές φορητούς υπολογιστές, τους έστειλαν παγούρια και μάσκες – τραπεζομάντηλα.
Αντί να ενισχύσουν τη δημόσια διαδικτυακή πλατφόρμα έκαναν ύποπτες συμβάσεις με ένα μόνο πάροχο που αποδεικνύεται ανεπαρκής.

Για ακόμη μία φορά η πολυδιαφημισμένη τηλεκπαίδευση μετατρέπεται σε φιάσκο, αφήνοντας μαθητές να περιμένουν μάταια με τις ώρες μπροστά στην οθόνη και πολλούς γονείς να έχουν χάσει μαζί με μία ημέρα από τη δουλειά τους και την υπομονή τους.

Ωστόσο, ακόμα και αν λειτουργούσε άψογα, για χιλιάδες οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα, δεν έχουν τα μέσα για να ανταπεξέλθουν ταυτόχρονα σε τηλεκπαίδευση των παιδιών τους και τηλεργασία, θα ήταν δώρον άδωρον.

Μία τετραμελής οικογένεια χρειάζεται τουλάχιστον δύο με τρεις υπολογιστές. Έχει σκεφθεί κανείς στην κυβέρνηση πόσα νοικοκυριά μπορούν να διαθέσουν αυτά τα χρήματα;
Μάλλον όχι.
Γιατί;
Απλά γιατί οι άνθρωποι δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα.

Πάλι καλά που κάτι άρχισαν τελευταία να καταλαβαίνουν, ότι υπάρχουν πολίτες εξαρτημένοι από το μισθό τους…”

Το σημερινό δημοσίευμα της Πρωινής Της Ηλείας

Και μετά σου λέει… μάθε παιδί μου γράμματα με τηλεκπαίδευση!: Εικόνες ντροπής με 5 παιδάκια στο χωριό Πεύκη του δήμου Πύργου να προσπαθούν χωρίς ίντερνετ μέσα στο κρύο, στην αυλή ενός καφενείου με ένα κινητό να κάνουν μάθημα

-Ηχηρό «χαστούκι» στην διαφήμιση της κ. Κεραμέως ότι όλα βαίνουν τέλεια!

Τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να διαφημίσει ως απόλυτα επιτυχημένο το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης στα σχολεία ελέω πανδημίας , η πραγματικότητα έρχεται να το διαψεύσει αποδεικνύοντας μάλιστα ότι πέρα από την ελλιπή προετοιμασία για την νέα αυτή πραγματικότητα, εξακολουθούν να υπάρχουν δύο Ελλάδες και μαθητές δύο ταχυτήτων!  Είναι οι μαθητές ορεινών κυρίως χωριών αλλά και παιδιά αδύναμων οικογενειών που δεν έχουν ούτε πρόσβαση στο ίντερνετ, ούτε τάμπλετ για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα.

Οι εικόνες πραγματικά ντροπής που αντικρίζει κανείς  στο χωριό Πεύκη του δήμου Πύργου, 5-6 παιδάκια με μπουφάν και κουκούλες για να μην αρρωστήσουν, να προσπαθούν να μάθουν γράμματα, καθισμένα μέσα στο κρύο, έξω από ένα καφενείο, το μοναδικό που έχει ίντερνετ στο χωριό,  να μοιράζονται ένα… κινητό και ένα παλιό λάπτοπ κι αυτά δανεικά, για να μπουν στην πλατφορμα  Webex του Υπουργείου!!

Ο πρόεδρος της Τ.Κ Πεύκης, κ. Γρηγόρης Ξουλεής που ταυτόχρονα είναι και ιδιοκτήτης του καφενείου- ψησταριά του χωριού του μοναδικού χώρου που διαθέτει ίντερνετ κάνει τα αδύνατα δυνατά για να βοηθήσει αυτά τα παιδια και επειδή το μαγαζί του είναι κλειστό λόγω του lockdown φιλοξενεί τους μικρούς μαθητές σε ένα χώρο έξω από το κατάστημα. Τους έχει βάλει ένα τραπέζι, τους παρέχει ίντερνετ και τους έχει δώσει κι ένα δικό του παλιό λαπτοπ μήπως και μπορέσουν να κάνουν κι αυτά μάθημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι , τρία από αυτά τα παιδάκια,  μοιράζονται κι ένα… κινητό!  Αυτή είναι η εικόνα της τηλεκπαίδευσης όχι μόνο στην Πεύκη, αλλά και σε πολλά άλλα χωριά και σε αδύναμα νοικοκυριά.  Το μόνο που ζητάει ο πρόεδρος κάνοντας μια έκκληση ανάρτηση στο fb είναι να ευαισθητοποιηθούν οι υπεύθυνοι και να κινητοποιηθούν άμεσα,  γιατί εκτός των άλλων και ο καιρός θα αγριέψει σε λίγο και οι μικροί μαθητές δεν θα μπορούν πια να κάνουν μάθημα – ο θεός να το κάνει μάθημα- μέσα στο κρύο!

Γ. Ξουλεής: «Εγώ ντρέπομαι για την εικόνα αυτή των παιδιών»

Ο πρόεδρος της Τ.Κ Πεύκης κ. Γρηγόρης Ξουλεής μιλώντας στην Πρωινή για το θέμα που ο ίδιος ανάδειξε και που κατά συνέπεια αναδεικνύει την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας το θέμα της υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης  αναφέρει:

“Το χωριό μας όπως εκτός από τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζει,  δεν έχει ίντερνετ και εγώ ως πρόεδρος της κοινότητας εδώ και ένα χρόνο έχω υποβάλλει αίτημα που μάλιστα έχει πρωτοκολληθεί για να αποκτήσει η Πεύκη  έστω σ το κοινοτικό κατάστημα, πρόσβαση στο διαδίκτυο το οποίο όπως καταλαβαίνετε ιδιαίτερα μετά τα επαναλαμβανόμενα lockdown αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Όλες οι δουλειές και η εξυπηρέτηση των πολιτών από το δημόσιο όπως και των αγροτών γίνεται διαδικτυακά και βεβαίως και το μάθημα των παιδιών μας του δημοτικού με την τηλεκπαίδευση αφού τα σχολεία έκλεισαν λόγω της πανδημίας. Απάντηση έως τώρα δεν έχω πάρει, παρότι απευθύνθηκα όπου μπορούσα και οι απαντήσεις που πήρα ήταν ότι κι άλλα χωριά δεν έχουν και περιμένουν τη σειρά τους για να συνδεθούν! Τα παιδάκια λοιπόν του σχολείου που πηγαίνουν δημοτικό στο Γούμερο, τώρα μένουν στα σπίτια τους στο χωριό και οι γονείς έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο γιατί ούτε ίντερνετ υπάρχει για να κάνουν μάθημα διαδικτυακό, ούτε τάμπλετ έχουν! Το μόνο οίκημα του χωριού που έχει ίντερνετ είναι το δικό μου μαγαζί που είναι ψησταριά- καφετέρια και που τώρα είναι κλειστό με απόφαση της κυβέρνησης όπως όλα τα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Μη μπορώντας λοιπόν να βλέπω αυτήν την κατάσταση, έχω διαμορφώσει λίγο ένα χώρο έξω από το κατάστημα όπου τα παιδιά κάθονται μέσα στο κρύο πλέον να κάνουν μάθημα, τους έδωσα ένα παλιό λαπτοπ που είχα αλλά δεν φτάνει όπως καταλαβαίνετε και τα παιδιά έχουν και ένα κινητό. Με το ίδιο κινητό  προσπαθούν να κάνουν μάθημα τρία παιδιά μαζί! Αυτές οι εικόνες είναι ντροπή για όλους!! Πέντε παιδιά μεσα στο κρύο γιατί εδώ είναι ορεινά και σε λίγες μέρες θα κάνει ακόμα περισσότερο κρύο, να προσπαθούν να μάθουν γράμματα στο δρόμο με ένα κινητό!! Παρακαλώ όποιον ακούει να μεριμνήσει να έρθει γρήγορα ίντερνετ στο χωριό μας και να δοθούν τάμπλετ από το υπουργείο στα παιδιά. Εγώ ντρέπομαι με αυτήν την κατάσταση»!

Ο Σύλλογος Δασκάλων είχε στείλει από τον Ιούνιο λίστες στο Υπουργείο με τις ανάγκες των σχολείων

Να σημειώσουμε δε, ότι ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιφέρειας Πύργου έχει επισημάνει  τα κακώς κείμενα του όλου εγχειρήματος της τηλεκπαίδευσης και διαμαρτυρηθεί  πολλές φορές ζητώντας την εξασφάλιση, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού (laptop ή tablet) και την μέριμνα για δωρεάν και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο για όλους τους μαθητές.

Μάλιστα τον Ιούνιο – όπως επισημαίνει ο Σύλλογος σε ανακοίνωσή του- είχαν αποσταλεί πίνακες στο Υπουργείο Παιδείας και την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αποτυπώνουν τις ανάγκες των σχολικών μονάδων σε τεχνολογικό εξοπλισμό, όπως και την αδυναμία πρόσβασης πολλών μαθητών σε υπηρεσίες διαδικτύου. Το Υπουργείο όμως εξακολουθεί να επιλέγει να αγνοεί τις ανάγκες αυτές και απλά να «διαφημίζει» μια εξιδανικευμένη κατάσταση, η οποία σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στη σχολική πραγματικότητα. Ας ελπίσουμε η Πεύκη να ξυπνήσει την ευαισθησία των υπεύθυνων και του αρμόδιου υπουργείου, γιατί η Ελλάδα δυστυχώς είναι γεμάτη πολλές… Πεύκες!

Η Ερώτηση στη συνέντευξη τύπου και η απάντηση του Στ. Πέτσα

ΦΙΛ. ΠΑΝΤΑΖΗΣ: Πριν από λίγο ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Αλέξης Τσίπρας, με ανάρτησή του στο Facebook, κατηγόρησε την Κυβέρνηση και ειδικότερα τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό Παιδείας για φιάσκο ως προς την πολυδιαφημισμένη τηλεκπαίδευση. Έχετε κάποιο σχόλιο;

ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Συνεχώς, απ’ όλες τις τοποθετήσεις του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, φαίνεται μια αγωνία να επενδύσει σε μια καταστροφή. Να καταρρεύσει το Σύστημα Υγείας για να κερδίσει μικροπολιτικά οφέλη, αδιαφορώντας για τον πόνο των ανθρώπων.

Καταστροφολογία

Να καταρρεύσει το σύστημα της τηλεκπαίδευσης, αδιαφορώντας για το αν θα μείνουν πίσω οι μαθητές μας. Να καταρρεύσει το ένα, να καταρρεύσει το άλλο. Μια εποικοδομητική πρόταση δεν έχουμε δει από την Αξιωματική Αντιπολίτευση. Και γι’ αυτό τον λόγο περιθωριοποιείται συνεχώς στη συνείδηση των πολιτών.

Αυτό που έχει σημασία, όμως, να ξέρουν οι πολίτες είναι ότι αυτό που κάνει σήμερα η Ελλάδα με την τηλεκπαίδευση είναι κάτι που δεν το κάνουν πολλές χώρες. Είναι μια τιτάνια προσπάθεια που έχει πολλά θετικά αποτελέσματα.

  • Κατ’ αρχάς, διατηρεί σε επαφή τον μαθητή με τον δάσκαλό του και με τους συμμαθητές του.
  • Δεύτερον, εξοικειώνει τα παιδιά μας με νέες τεχνολογίες και τρίτον έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να δώσει το υπόβαθρο, για να ξαναπιάσουν οι μαθητές το νήμα των μαθημάτων τους χωρίς να υπάρχει πολύ μεγάλο διάστημα απουσίας από την εκπαίδευση.

 Αυτά τα αγνοεί ο κ. Τσίπρας όταν επενδύει στην καταστροφολογία.

Αριθμητικά δεδομένα της τηλεκπαίδευσης

Και ορισμένα αριθμητικά στοιχεία αποδεικνύουν πόσο μεγάλο είναι αυτό το έργο και πόσο τιτάνια είναι η προσπάθεια όλων, μαθητών και εκπαιδευτικών, στους οποίους θα μπορούσαμε να πούμε ένα ευχαριστώ αντί να επενδύουμε συνέχεια στην καταστροφολογία. Να σας πω κάποια νούμερα ενδεικτικά:

  • Χθες, για παράδειγμα, είχαμε στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία της χώρας περισσότερα από 47.000 τμήματα.
  • Πάνω από 700.000 μαθητές περίπου αντιστοιχούν σε αυτά τα τμήματα.
  • Είχαμε σήμερα το πρωί 36.000 τμήματα Γυμνασίου και Λυκείου, χωρίς προβλήματα.

Τα όποια προβλήματα υπάρχουν σε πλατφόρμες αυτής της μορφής αντιμετωπίζονται καθημερινά και επιλύονται. Πρέπει όλοι να έχουμε στο μυαλό μας τον στόχο: Να προσφέρουμε τις υπηρεσίες που πρέπει στους μαθητές μας, με τον τρόπο που πρέπει. Ας κοιτάμε, λοιπόν, να βελτιώνουμε το σύστημα, παρά να επενδύουμε συνεχώς στην καταστροφή.

Η σημερινή συνέντευξη τύπου

Το δημοσίευμα της πρωινής

Δείτε ακόμα

Προς άνοιγμα όλων των σχολείων 

ΔΩΡΕΑΝ τα εμβόλια στους εκπαιδευτικούς

Μαζικά τεστ σε μαθητές & εκπαιδευτικούς την άλλη βδομάδα

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password