Για την Ανευθυνότητα διαχείρισης της πανδηµίας στα σχολεία  

Άρθρο του κ.Μπουράκη Σ.

Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής 

Πρώην µέλος Δ.Σ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε “Γ. Σεφέρης”

Ανευθυνότητα διαχείρισης της πανδηµίας και στα σχολεία  

Παρατηρώντας την κατάσταση σε σχολεία της περιοχής µας διαπίστωσα πως το πρωτόκολλο που εφαρµόζεται “µπάζει” από παντού, καθώς δεν προβλέπει καµία ασφάλεια ως προς την υγεία των παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών.  

Το αίτηµα των άµεσα ενδιαφεροµένων για τη διενέργεια µαζικών τεστ στα σχολεία δεν εισακούστηκε από την κυβέρνηση, αντίθετα ,στην περίπτωση των µαθητικών καταλήψεων λοιδορήθηκε έντονα από αυτήν και επίσης,  επουδενί το αίτηµα δεν στηρίχτηκε από την δηµαρχεία της Ν. Ιωνίας. Στον αντίποδα, στο σχολείο δεν προβλέπεται από το πρωτόκολλο η διενέργεια τεστ COVID, ακόµα και σε περίπτωση εµφάνισης επιβεβαιωµένου κρούσµατος.  

Παράλληλα, η ιχνηλάτηση αντικαθίσταται από µια δαιδαλώδη γραφειοκρατική διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί, όταν κάποιος εκπαιδευτικός έχει έρθει σε επαφή µε επιβεβαιωµένο, το τονίζω, κρούσµα.  Ο εκπαιδευτικός/µαθητής καλείται να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση ο ίδιος ή ο γονέας του, την οποία σφραγίζει ο διευθυντής του σχολείου και έπειτα προωθείται στον δήµο, ώστε να υπογραφεί και από εκεί και να γίνει τελικά το τεστ έπειτα από καθυστέρηση και σε περιορισµένο µάλιστα ωράριο.  

Επί παραδείγµατι εκπαιδευτικός πήγε αυτοβούλως στο νοσοκοµείο Αγία Όλγα για να κάνει το τεστ COVID καθώς ανησυχούσε για την ίδια, αλλά και το τµήµα της το οποίο προαυλιζόταν πλάι σε τµήµα του οποίου ανεστάλλει η λειτουργία λόγω κρούσµατος. Επιπλέον, µέρος µαθητών και από τα δύο τµήµατα ήταν σε κοινή αίθουσα την προηγούµενη µέρα. Η εκπαιδευτικός δεν έγινε δεκτή και της έγινε ξεκάθαρο πως είναι αδύνατο να της κάνουν τεστ COVID παρά το γεγονός ότι ήρθε σε επαφή µε επιβεβαιωµένο κρούσµα µέσα στο σχολείο, καθώς δεν προβλέπεται χωρίς τα απαραίτητα έγγραφα.  

Ακόµα, το πρωτόκολλο δεν προβλέπει κανένα µέτρο προστασίας σε µαθητές και εκπαιδευτικούς που έρχονται σε έµµεση επαφή µε επιβεβαιωµένο κρούσµα. Για παράδειγµα µαθητές από τµήµα που είναι σε αναστολή µπορεί να έχουν κοινές ώρες φοίτησης µε µαθητές άλλων τµηµάτων στο ολοήµερο σχολείο, στην πρωινή ζώνη, στη δεύτερη ξένη γλώσσα, καθώς και στους κοινόχρηστους χώρους. Μέριµνα δεν υπάρχει ούτε καν για τα αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο σχολείο και µένουν στο ίδιο σπίτι. 

Η κατάσταση αυτή διακόπτεται από την αιφνιδιαστική απόφαση να κλείσουν τα σχολεία και να µεταφερθούν τα µαθήµατα στο webex. H  υπουργός Νίκη Κεραµέως, καθώς και η κυβέρνηση θεώρησαν πως πατώντας το κουµπί του “εντέλλεσθε” θα λειτουργήσει µια εικονική πραγµατικότητα, η οποία θα αντικαταστήσει την φοίτηση στα σχολεία.  Κάτι τέτοιο απέτυχε και αποτυγχάνει κάθε µέρα, καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία δεν αντικαθίσταται από εικονικές τάξεις και αυτό έχει γίνει ξεκάθαρο από το πρώτο lockdown του Μαρτίου. Στο µεσοδιάστηµα δεν υπήρξε καµία προετοιµασία, ώστε να υποστηριχθεί στοιχειωδώς κάποια µορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα τεχνολογικά µέσα (υπολογιστές,  λάπτοπ κλπ) και η σύνδεση στο διαδίκτυο λείπουν ή δεν επαρκούν σε πολλά σπίτια και σε όλα τα σχολεία. Την ίδια στιγµή, δεν έγινε ποτέ επιµόρφωση στην εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να απαιτείται τώρα η εφαρµογή της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.  

Μπουράκης Στέλλιος  

 

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password