Γονείς πληρώνουν την τηλεκπαίδευση των παιδιών τους

τηλεκπαίδευση

Από τη στιγμή που η κυβέρνηση έβαλε «λουκέτο» στα σχολεία καθιστώντας υποχρεωτική την τηλεκπαίδευση, οι μαθητές στα Άγραφα Ευρυτανίας, βιώνουν τριτοκοσμικές καταστάσεις, καθώς είναι μια από τις περιοχές στην Ελλάδα όπου δεν υπάρχει πρόσβαση στο ίντερνετ και οι γονείς προσπαθούν με δικά τους έξοδα να βρουν τρόπους για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν την εκπαιδευτική διδασκαλία.

Εν έτει 2020 μια ολόκληρη περιοχή της χώρας δεν έχει δίκτυο, με αποτέλεσμα είτε οι περίπου 120 μαθητές γυμνασίου και λυκείου τού γραφικού χωριού της Ευρυτανίας, να αναγκάζονται να μείνουν σε συγγενείς τους στην Αθήνα ή άλλη περιοχή όπου θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο για να μη χάσουν τη σχολική χρονιά, είτε οι γονείς τους να πληρώνουν από την τσέπη τους κάρτες με ίντερνετ για να μπορούν τα παιδιά να κάνουν τηλεκπαίδευση από τα κινητά τους.

Η κατάσταση γίνεται αφόρητη ειδικά για τα παιδιά που πρέπει να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις, με τους γονείς να αγωνιούν ακόμη περισσότερο!

Σε απόγνωση

Όπως αναφέρει ο «Ευρυτανικός Παλμός», το πρόβλημα παρουσιάζεται στους 101 οικισμούς του Δήμου Αγράφων. «Το πρόβλημα της πρόσβασης των μαθητών στη διαδικτυακά διδασκαλία παραμένει. Η ευρυζωνική κάλυψη του συνόλου του Δήμου Αγράφων είναι πρώτη προτεραιότητα για την περιοχή μας. Είμαστε υποχρεωμένοι να εργαστούμε και να συνεργαστούμε για το αυτονόητο» λέει ο δήμαρχος Αλέξης Καρδαμπίκης και απευθύνει έκκληση προς το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να κάνει τα αδύνατα δυνατά για να λυθεί το θέμα.

Η κατάσταση αναμένεται να γίνει χειρότερη για τα Άγραφα αν αναλογιστεί κάποιος ότι κλείνουν πλέον και τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης! Αξίζει να σημειωθεί ότι με το κλείσιμο των σχολείων και την ψηφιοποίηση των μαθημάτων, έχει αναδειχθεί πιο έντονα και το πρόβλημα της ανισότητας μεταξύ των μαθητών και ο σημαντικότερος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι -σύμφωνα με έρευνες- το γεγονός ότι ορισμένοι μαθητές δεν έχουν μία αξιόπιστη, γρήγορη ή και καθόλου σύνδεση στο διαδίκτυο. 

  • Το πρώτο δημοσίευμα της εφημερίδας 7/11/2020

 «Διαδικτυακά μαθήματα ΧΩΡΙΣ διαδίκτυο»

Λόγω των αυξημένων κρουσμάτων και της πίεσης στο Σύστημα Υγείας, η επιβολή Iockdown στη χώρα μας είναι επιβεβλημένη. Έτσι, εκτός των άλλων μέτρων ήρθε και το κλείσιμο των Γυμνασίων και Λυκείων και η εκπαιδευτική διαδικασία θα γίνεται πλέον με τηλε-εκπαίδευση η οποία θα έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και οι απουσίες των μαθητών, από κάθε διδακτική ώρα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, θα καταγράφονται από τον εκπαιδευτικό σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης και θα προσμετρούνε στο γενικό σύνολο των απουσιών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. 

Όλα καλά και σωστά ως εδώ! 

Έχουμε όμως μια απορία όλοι εμείς οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών. 

Αυτή η λύση που υιοθετήθηκε από τα σχολεία της χώρας μας και έδειξε πως εκπαιδευτικοί και μαθητές διαθέτουν μηχανισμούς ανταπόκρισης ,θα μπορέσει να υιοθετηθεί και στα δικά μας σχολεία, τα σχολεία των Αγράφων, όπου η τεράστια ανισότητα που δημιουργεί στους μαθητές μας η μη πρόσβαση στο διαδίκτυο τους καθιστά ανήμπορους να διαθέσουν τρόπους εκπαιδευτικής αλληλεπίδρασης; 

Η πολιτεία αδυνατεί ή δεν θέλει….αναρωτιέμαι….να προσφέρει τις ίσες ευκαιρίες και στα δικά μας παιδιά; 

Εδώ λοιπόν το αυτονόητο θεμελιώδες δικαίωμα στην παιδεία καταστρατηγείται, τα παιδιά μας απαξιώνονται και οι νέες τεχνολογίες σκοντάφτουν ….στα βουνά μας, όπως φαίνεται. 

Κι έτσι, ενώ οι μαθητές μας επιδεικνύουν την αυτοπειθαρχία για να ολοκληρώσουν ένα  πρόγραμμα που στερείται την δια ζώσης διδασκαλία , έρχονται αντιμέτωποι με την  αδιαφορία του κράτους. 

Επανειλημμένα με επιστολές, προσωπικές επισκέψεις και επαφές με αρμόδιους, έχω ενημερώσει για αυτό το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η μαθητική μας κοινότητα και  ενώ παίρνω υποσχέσεις για τη διευθέτησή του, η λύση δεν δίνεται. 

Ζητάμε τα αυτονόητα, να έχουν τα παιδιά μας και ειδικά οι τελειόφοιτοι, ίσους όρους με τους συμμαθητές τους από την υπόλοιπη Ελλάδα στο αγαθό της Μόρφωσης, της Παιδείας και όχι να αντιμετωπίζονται σαν παιδιά ενός κατώτερου Θεού επειδή ζουν σε απομακρυσμένες από το κέντρο περιοχές.

Δικαιούνται ισότιμη αντιμετώπιση και πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία, 

Έχουμε μια γεωγραφία που είναι μέρος και της πολιτιστικής μας ταυτότητας και οφείλουν όλοι να την σεβαστούν και να δώσουν στα παιδιά μας αυτό που τους αξίζει. 

Καλούμαστε για άλλη μια φορά να παλέψουμε και να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα. 

Οι νέες τεχνολογίες πρέπει να συναντήσουν την παραδοσιακή εκπαίδευση, να καταργήσουν τους γεωγραφικούς περιορισμούς και να δώσουν τη δυνατότητα στους μαθητές μας που ζουν σε αυτές τις απομακρυσμένες περιοχές να λάβουν την ίδια ποιότητα γνώσης με τους υπόλοιπους μαθητές.

Τα όνειρα των παιδιών δεν γνωρίζουν χιλιομετρικές αποστάσεις………ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ.

  • Και νέο ρεπορτάζ της εφημερίδας στις 12/11/2020, καθώς δεν υπήρξε καμία λύση στο μεγάλο πρόβλημα.

«Παραμένουν στον «αέρα» οι μαθητές λόγω ίντερνετ στα Άγραφα. Κωφεύει η εταιρεία. Αντιδρά ο Δήμαρχος»

Για την ευρυζωνική κάλυψη εικοσιένα (21) οικισμών του Δήμου Αγράφων, το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεσμεύεται η COSMOTE με απαντητική επιστολή που έστειλε χθες προς το Δήμαρχο Αγράφων κ. Καρδαμπίκη , μετά τις επανειλημμένες επιστολές του Δημάρχου.

Ειδικότερα στην επιστολή της εταιρείας αναφέρονται τα κάτωθι: 

« Για τους 101 οικισμούς του Δήμου σας, αναφέρουμε συνοπτικά:

  • Σε 39 οικισμούς υπάρχει δυνατότητα ευρυζωνικότητας
  • Επιπλέον των παραπάνω, 21 οικισμοί είναι ενταγμένοι σε κατασκευαστικά έργα του ΟΤΕ και αναμένεται ως το τέλος του 1ου εξαμήνου του 2021, να έχουν δυνατότητα ευρυζωνικής κάλυψης
  • Ενώ 6 είναι ενταγμένοι στο αντικείμενο του έργου των λευκών περιοχών (LOT 2 περιοχή ανάθεσης στην εταιρεία RuralConnect, συμφερόντων της ΙΝΤΡΑΚΑΤ Α.Ε)
  • Για τους υπόλοιπους 35 οικισμούς, η πλειονότητα αυτών καλύπτεται ευρυζωνικά μέσω του δικτύου Κινητής, όπου μπορούν να προσφερθούν υπηρεσίες τύπου σταθερής με τη χρήση του εμπορικού προϊόντος «Cosmote at Home- DP SIM». 

Σχολιάζοντας την απάντηση της COSMOTE ο Δήμαρχος Αγράφων δήλωσε:

«Το πρόβλημα της πρόσβασης του συνόλου των μαθητών στην διαδικτυακή διδασκαλία παραμένει. Είναι επείγον στα χωριά που πέρασαν οι οπτικές ίνες  να γίνει άμεσα και η σύνδεση στο διαδίκτυο. Η ευρυζωνική κάλυψη του συνόλου του Δήμου Αγράφων είναι πρώτη προτεραιότητα για την περιοχή μας. Είμαστε υποχρεωμένοι να εργαστούμε και να συνεργαστούμε για το αυτονόητο».

  • Και η τοπική ΕΛΜΕ στηλίτευσε το μεγάλο πρόβλημα με την τηλεκπαίδευση σε δική της ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ

«Από την παρωδία των εκλογών στην παρωδία της τηλεκπαίδευσης»

Με τοποθέτησή της η ΕΛΜΕ καταδικάζει την ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εκλογές των εκπαιδευτικών, αλλά και την πρεμιέρα της τηλεκπαίδευσης με τα πολλά προβλήματα και το σύστημα να πέφτει από νωρίς πανελληνίως. Χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

«’Η παρωδία είναι μια ιδιάζουσα μορφή λογοτεχνικής δημιουργίας και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι προϋποθέτει αρκετό ταλέντο. Ας μην ξεχνάμε ότι μια παρωδία πρέπει συνεχώς να κινείται ανάμεσα στη στενή ομοιότητα με το κείμενο που διακωμωδεί (ώστε το τελευταίο να μπορεί να αναγνωριστεί πίσω από την απομίμηση), και στην επιτυχημένη διαστρέβλωσή του, ώστε εκτός των άλλων να προκαλεί και το γέλιο. Στην ουσία, πρόκειται για μια πολύ έντεχνη παραποίηση του αρχικού έργου (Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων Γυμνασίου Λυκείου)’

Σε βιωματική μάθηση αναφορικά με τον όρο παρωδία προχωρά το Υ.ΠΑΙ.Θ. Μετά την παρωδία των εκλογών  με ηλεκτρονική κάλπη σήμερα στην πρεμιέρα της τηλεκπαίδευσης αντιμετωπίζουμε μια ακόμη παρωδία της εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το εκσυγχρονισμένο και απολύτως έτοιμο, κατά δήλωση των υπευθύνων, σύστημα κατέρρευσε σαν ένας πύργος από τραπουλόχαρτα.

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί προσπαθούμε ανεπιτυχώς από τη δεύτερη ώρα λειτουργίας των σχολείων να συνδεθούμε μέσω του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου στην πλατφόρμα webex της Cisco. Την ίδια ώρα στις «Άνω Ραχούλες»  της επικράτειας κάποιοι μαθητές και κάποιες μαθήτριες δεν έχουν καν τη δυνατότητα να προσπαθήσουν να συνδεθούν, καθώς δεν παρέχονται στην περιοχή που ζουν υπηρεσίες διαδικτύου.

Η παρωδία προϋποθέτει αρκετό ταλέντο, αναφέρει το σχολικό βιβλίο. Θα πρέπει να υπάρχει στενή ομοιότητα ανάμεσα στη διαδικασία που διακωμωδεί και στη διαδικασία που διακωμωδείται.

Ταλέντο δεν  υπάρχει. Και, μάλλον,δεν πρόκειται για κωμωδία, αλλά για κακοστημένη φάρσα. Μόνο που δεν γελάει κανείς. Γιατί η ελληνική κοινωνία και η εκπαιδευτική κοινότητα «έχει το νου της στο παιδί».

Απαιτούμε, έστω και τώρα, την επίδειξη της ελάχιστης σοβαρότητας.

Απαιτούμε τον σεβασμό στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, στις οικογένειές τους και στο ρόλο και το λειτούργημα των εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε να γίνει αυτό που δεν έχει γίνει από τον Μάρτιο.

 Ενίσχυση και αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Εξασφάλιση σε όλους τους μαθητές συσκευών και πρόσβασης στο διαδίκτυο.»

Πληθαίνουν οι καταγγελίες για αγνώστους στις εικονικές τάξεις

Κλείνουν όλα τα σχολεία από Δευτέρα. Ανοιχτά τα ειδικής αγωγής

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password