Κανένας συνάδελφος για το ρόλο του σύμβουλου σχολικής ζωής | Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας

Αναλυτικά η ανακοίνση της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας για το σύμβουλο σχολικής ζωής και τα προβλήματα που προκείπτουν απο το προβληματικό χαρακτήρα της θεσμοθέτησης κατ αυτό το τρόπο.

Το Υπουργείο με την ΥΑ 129431/ΓΔ4/28-9-2020 θεσπίζει το σύμβουλο σχολικής ζωής, με τις παρακάτω αρμοδιότητες και καθήκοντα:

«Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης. Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση, η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής αντιμετωπίζει τα ζητήματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα και τη σχολική κοινότητα που εκτείνονται και στην κοινωνία, μέσα από οργανωμένες κοινωνικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, επιδιώκει να στηρίξει και να βελτιώσει τους εκπαιδευτικούς και τους κοινωνικούς μηχανισμούς, αναλαμβάνοντας ένα έργο προληπτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα στην αντιμετώπιση και καταπολέμηση πολλών κοινωνικών και παιδαγωγικών προβλημάτων, που ανακύπτουν στη σχολική τάξη, στη ζωή της σχολικής και ευρύτερης κοινότητας και επηρεάζουν τη ζωή των μαθητών.»

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας επισημαίνει μεταξύ άλλων τον επικοινωνιακό κυρίως και ουσιαστικά προβληματικό χαρακτήρα της θεσμοθέτησης του συμβούλου σχολικής ζωής, δεδομένων των οριζόμενων του ΦΕΚ, αλλά και των διαμορφωμένων συνθηκών της εκπαιδευτικής ζωής. .

Το ΔΣ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων ευθύνης του να μην προτείνουν κανένα συνάδελφο γι΄ αυτό το ρόλο, για να οριστεί από το συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, με το σκεπτικό ότι o θεσμός αυτός αμφισβητεί και ακυρώνει τον παιδαγωγικό ρόλο του συνόλου σχεδόν των εκπαιδευτικών και την παιδαγωγική σχέση που έχουν με τους μαθητές τους. Από την άλλη πλευρά, τα οριζόμενα ως καθήκοντα του συμβούλου σχολικής ζωής ανήκουν ουσιαστικά στο επιστημονικό πεδίο και στις αρμοδιότητες των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών, τους οποίους στα σχολεία μας δεν διαθέτουμε, αλλά και δεν θα υποκαταστήσουμε αναλαμβάνοντας τον ειδικό ρόλο τους, που έτσι κι αλλιώς δεν μας αναλογεί, υπερβαίνοντας μάλιστα τον παιδαγωγικό, το δικό μας, τον οποίο στην πράξη σε καμιά περίπτωση δεν απεμπολούμε και δεν ακυρώνουμε.

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password