Χωρίς καθηγητές τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: mathe.gr

Σε χειρότερη κατάσταση από κάθε άλλη χρονιά από την άποψη της στελέχωσής τους  με εκπαιδευτικούς βρίσκονται τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.

Η Γενική γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δεν ανανέωσε φέτος πάνω από 150 αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ΣΔΕ, Χωρίς να φροντίσει παράλληλα να κάνει τις ενέργειες για την έγκαιρη απόσταση άλλων εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του mathe.gr η   Γενική Γραμματεία   έδειξε μία ακατανόητη επιμονή στο να δημιουργηθεί  άμεσα νέο μητρώο εκπαιδευτικών των ΣΔΕ,  παρά τις υποδείξεις ότι κάτι τέτοιο είχε ήδη αργήσει και ότι η πιθανή εφαρμογή του  φέτος θα άφηνε για ένα μεγάλο διάστημα  τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς.

Το αποτέλεσμα είναι ότι το ΙΝΕΔΙΒΙΜ , ανακοίνωσε Μόλις πριν από τρεις ημέρες Τους οριστικούς πίνακες ένταξης στο μητρώο ενώ εκκρεμεί ακόμη η  υποβολή αιτήσεων των ενταγμένων μελών του Μητρώου ΣΔΕ στο 2ο στάδιο  για τη συμμετοχή τους στους πίνακες κατάταξης και στη διαδικασία επιλογής και ανάθεσης έργου για τη σχολική χρονιά 2020-2021

Τα προβλήματα αυτά από πολύ νωρίς έχουν εντοπιστεί και έχουν καταγγελθεί από τους εκπαιδευτικούς των ΣΔΕ.

Συγκεκριμένα η πρωτοβουλία εκπαιδευτικών ΣΔΕ Καταγγέλλει  με ανακοίνωσή της τον Γενικό Γραμματέα  Γ. Βούτσινο,  για την προσπάθειά του να περικόψει το κόστος λειτουργίας των ΣΔΕ με την πρόσληψη περισσότερων ωρομισθίων από το μητρώο για το οποίο όμως δεν φρόντισε έγκαιρα με αποτέλεσμα τα σχολεία θα μείνουν χωρίς καθηγητές αφού σύμφωνα με όσα  καταγγέλλονται είναι πιθανόν να μην εμφανιστούν  στα σχολεία ούτε τον μήνα Νοέμβριο.

Δείτε την ανακοίνωση της πρωτοβουλίας εκπαιδευτικών ΣΔΕ που δημοσιεύτηκε Πριν από 10 ημέρες

“Δύο ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΙΑ 120 ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ή πώς ΔΕΝ λειτουργούν φέτος τα ΣΔΕ Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας με 100 έως 120 ενήλικους εκπαιδευόμενους έχουν αυτή τη στιγμή μόνο δύο εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα αντί για πέντε ώρες μάθημα την ημέρα να γίνονται στην καλύτερη των περιπτώσεων μόνο δύο. 

Το γνωρίζει αυτό η Υπουργός Παιδείας; 

Γνωρίζει ότι στην ουσία όλα τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας της χώρας αυτή τη στιγμή υπολειτουργούν, αφού σε κάποια δεν έχουν αρχίσει καν μαθήματα (π.χ. Νάξος), άλλα κάνουν μαθήματα εκ περιτροπής και ορισμένα προσπαθούν να λειτουργήσουν με διαθέσεις εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (π.χ. Ιωάννινα); 

Γνωρίζει ότι η υποστελέχωση των ΣΔΕ που αποφάσισε η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και δια Βίου Μάθησης οδηγεί σε πλήθος χαμένων διδακτικών ωρών, οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις εκατοντάδες που χάθηκαν την περσινή χρονιά; 

Αυτό είχε κατά νου η υπουργός όταν περήφανα δήλωνε ότι τα μαθήματα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θα ξεκινήσουν στις 14 Σεπτεμβρίου;

 Γνωρίζει ότι δεν έχει δοθεί καμία εξήγηση για τον ανορθολογικό τρόπο με τον οποίο αποφασίστηκε ο αριθμός των αποσπασμένων ανά σχολείο κατά το τρέχον σχολικό έτος; Ότι εκπαιδευτές που με προσωπικό κόπο και οικονομικό κόστος απέκτησαν αυξημένα προσόντα στον τομέα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και έχουν υπηρετήσει επί πολλά έτη τον θεσμό βρέθηκαν ξαφνικά εκτός ΣΔΕ; 

Κατά τα άλλα αυτό που διακαώς υποστηρίζει η κυρία Κεραμέως είναι ότι δεν πρέπει να χάνεται ούτε μια ώρα μάθημα! «Σχολεία ανοιχτά σε πλήρη λειτουργία» διατυμπανίζουν όλες αυτές τις μέρες οι «άριστοι» αυτής της κυβέρνησης!!!  

Ή μήπως αυτό ισχύει μόνο για τις ώρες που χάνονται λόγω κατάληψης;

 Ή μήπως αυτό ΔΕΝ ισχύει ΜΟΝΟ για τα συγκεκριμένα σχολεία; 

Αυτά τα ερωτήματα εγείρουν ένα ακόμα σημαντικότερο: 

Υπάρχει καμιά συνεννόηση ανάμεσα στην Υπουργό και τους Γραμματείς του Υπουργείου; Ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης κύριος Βούτσινος αποφάσισε και διέταξε τη μείωση των αποσπάσεων σε αυτά τα σχολεία γιατί έτσι εξοικονομεί το κράτος χρήματα.

Τι ακριβώς εννοεί; Ότι ίσως θα χρειαζόταν να προσληφθούν 100 αναπληρωτές περισσότεροι, όσοι δηλαδή και οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί για την επαρκή στελέχωση αυτών των σχολείων που όμως δεν αποσπάστηκαν. Αν σκεφτεί κανείς ότι φέτος οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί μέχρι στιγμής είναι 39.553, οι δε αποσπάσεις, ιδιαιτέρως σε φορείς, τη φετινή χρονιά ήταν πολυπληθέστατες, το επιχείρημα είναι μάλλον σαθρό. 

Πίσω από αυτή την απόφαση διαφαίνεται η βούληση του Γενικού Γραμματέα να προσλάβει περισσότερους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς δημιουργώντας το περιβόητο Μητρώο Εκπαιδευτών που θα διευκόλυνε κατά τη γνώμη του την όλη διαδικασία.

Δεν φρόντισε όμως ούτε και αυτό να γίνει εγκαίρως και έτσι σήμερα 11/10/20 και αφού έχουν ήδη περάσει τρεις εβδομάδες από το άνοιγμα των σχολείων, η διαδικασία βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της εξέτασης των ενστάσεων και, όπως λένε οι ιθύνοντες, αυτοί οι εκπαιδευτές θα φτάσουν, ΑΝ φτάσουν, στα ΣΔΕ κατά τον Νοέμβριο.

 Και μη βιαστεί κανείς να πει ότι τα ΣΔΕ πάντοτε άρχιζαν αργά γιατί 1ον: ποτέ στα χρονικά δεν έχει ξεκινήσει το διδακτικό έτος με δύο μόνο καθηγητές 

και 2ον: Στις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς θα ήταν αναμενόμενο να ξεκινήσουν νωρίτερα τα μαθήματα για να αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες της περσινής χρονιάς τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει και φέτος το ενδεχόμενο αναστολής της λειτουργίας των σχολείων εξαιτίας της πανδημίας.

 Εμείς τονίζουμε ότι έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες και θα χαθούν πολλές ακόμη σε αυτά τα σχολεία, όχι λόγω κατάληψης ή κορωνοϊού, αλλά λόγω της πλήρους αδιαφορίας της Υπουργού Παιδείας για αυτές τις σχολικές δομές. 

Απαιτούμε να λάβει ο θεσμός την προσοχή που του αξίζει αρχίζοντας από την ΑΜΕΣΗ στελέχωση των ΣΔΕ μέσω συμπληρωματικών αποσπάσεων μονίμων εκπαιδευτικών.

 Οι αποσπασμένοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν τη διάθεσηαλλά είναι και οι μόνοι σε θέση να στηρίξουν την ομαλή λειτουργία των ΣΔΕ τόσο σε εκπαιδευτικό, όσο και σε διοικητικό επίπεδο, όπως εξάλλου έκαναν όλα τα προηγούμενα έτη. 

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΔΕ

 

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password