Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

Το θέμα της μαθητείας ανέδειξε στην χθεσινή εκδήλωση «Ελληνογερμανική συνεργασία στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, ο κ. Βούτσινος.

Ο Γ. Γ  επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή το πρόβλημα είναι ότι ενώ στη Γερμανία ο θεσμός της μαθητείας εφαρμόζεται σε ποσοστό 80%, στην Ελλάδα αυτό είναι πολύ δύσκολο να γίνει σε μεγάλη κλίμακα, καθώς, όπως είπε, έχουμε στο 80% πολύ μικρές επιχειρήσεις, γεγονός που καθιστά τη μαθητεία δύσκολη.

Σε σχέση με το νομοσχέδιο  ο κ. Γεώργιος Βούτσινος, τόνισε ότι είναι ήδη έτοιμο το σχέδιο νόμου για  τη συνολική μεταρρύθμιση όλων των εκπαιδευτικών διαδρομών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Διά Βίου Μάθησης. Στηρίζεται,  στη σύνδεση της προσφοράς κατάρτισης με την αγορά εργασίας και θα προωθήσει ένα μοντέλο που θα αξιοποιεί εκλογικευμένα και στο πλαίσιο ενός συστήματος ανατροφοδότησης, τρεις βασικούς θεσμούς: τριμερισμό (κράτος, εργαζόμενοι, εργοδότες), μηχανισμό παρακολούθησης, στάθμιση και πιστοποίηση των προσόντων.

Το Σύστημα θα αξιοποιεί τρεις βασικούς θεσμούς: τον τριμερισμό κράτους εργαζομένων και εργοδοτών, τον μηχανισμό παρακολούθησης και στάθμισης των προσόντων και την πιστοποίησή τους.

Ειδικότερα  «καθιερώνεται ένα εθνικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων. Στο επίπεδο 3 δημιουργούνται επαγγελματικές σχολές κατάρτισης και εκεί παίρνουν τη θέση τους οι επαγγελματικές σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, στο επίπεδο 4 θα ανήκουν τα επαγγελματικά λύκεια και στο επίπεδο 5 τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και το μεταλυκειακό έτος μαθητείας των ΕΠΑΛ».

«Σε ότι αφορά τις εκπαιδευτικές δομές του συστήματος, προβλέπουμε ίδρυση επαγγελματικών σχολών διετούς φοίτησης επιπέδου 3 για αποφοίτους γυμνασίου υποχρεωτικής εκπαίδευσης που θα μπορούν να ιδρύονται και να λειτουργούν σε ενδιαφερόμενα υπουργεία, επιμελητήρια ή οργανώσεις εργοδοτών και εργαζομένων και στον ιδιωτικό τομέα. Σε αυτές τις σχολές το υπουργείο παιδείας κυρίως εστιάζει το ενδιαφέρον του σε ευάλωτες ομάδες για καταστήματα κράτησης, αποφοίτους σχολείων δεύτερης ευκαιρίας, ευπαθείς ομάδες μετανάστες κλπ» τόνισε. Παράλληλα θα ιδρύονται πρότυπα επαγγελματικά λύκεια που συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ενώ προβλέπεται και η ίδρυση πειραματικών ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης και θεματικών ινστιτούτων για δραστηριοποίηση στους τομείς του περιβάλλοντος και της ψηφιακής εποχής.

 

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password