«Απροετοίμαστη» η Λάρισα με την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής

Θα εργαστώ με αίσθημα δικαίου και επιμονή για τήρηση των κανόνων

Δηλώνει σε συνέντευξή της στην «ΕτΔ» η νέα διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Λάρισας, κ. Αικατερίνη Καραγιώργου

Θα εργαστώ με αίσθημα δικαίου και επιμονή για τήρηση των κανόνων

Συνέντευξη: Νατάσα Πολυγένη

Με «σηκωμένα μανίκια» μπήκε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Λάρισας,

η νέα προσωρινή διευθύντρια, κ. Αικατερίνη Καραγιώργου, που ανέλαβε καθήκοντα λίγες μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Μιας χρονιάς που θα είναι ιδιαίτερη λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και με δυσκολίες για όλους, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Ωστόσο η νέα διευθύντρια ξεκινά με αισιοδοξία και στόχο όλες οι σχολικές μονάδες να λειτουργήσουν απρόσκοπτα και με ασφάλεια. Για τους στόχους και τα προβλήματα που θα πρέπει να ξεπεραστούν πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι μιλά στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «ΕτΔ».
Η συνέντευξη:
•  Ξεκινάτε τη θητεία σας μέσα σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Λίγες μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε ποιο στάδιο προετοιμασίας (εκπαιδευτικό προσωπικό, κτίρια) βρίσκεται η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας;
– Όπως γνωρίζουμε όλοι, μετά από μια δεκαετία περίπου ολοκληρώθηκε η διαδικασία των πρώτων διορισμών στην Ειδική Αγωγή. Υλοποιήθηκαν οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες εκτός ΠΥΣΠΕ, αλλά και σε φορείς και διενεργούνται οι προσλήψεις των αναπληρωτών. Την επόμενη εβδομάδα το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο ΠΕ Λάρισας θα προχωρήσει στις εντός ΠΥΣΠΕ μετακινήσεις και τις οριστικές τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, ώστε με την έναρξη του νέου σχολικού έτους οι εκπαιδευτικοί να είναι στις θέσεις τους. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια εναπομείναντα λειτουργικά κενά, για τα οποία έχει ενημερωθεί η ΠΔΕ Θεσσαλίας και το ΥΠΑΙΘ και αναμένουμε την άμεση κάλυψή τους.
Όσον αφορά την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων σε ζητήματα προσωπικού καθαριότητας, σχολικών τροχονόμων, επισκευών και αποκατάστασης ζημιών, διαγραμμίσεων, καθαρισμού αύλειων χώρων, κοπής χόρτων και προμήθειας με υλικά γραφικής ύλης, καθαριστικά και απολυμαντικά έχουμε ζητήσει ήδη από τις κατά τόπους δημοτικές αρχές να μεριμνήσουν άμεσα και οι διευθυντές/-τριες και προϊστάμενοι/-ες σχολικών μονάδων έχουν ενημερωθεί σχετικά ώστε να ολοκληρωθούν οι ανωτέρω εργασίες και η προμήθεια σε αναλώσιμα, πριν την έναρξη των μαθημάτων στις 07 Σεπτέμβρη 2020.•  Παρά τις δημοσιονομικές αλλά και τις υγειονομικές δυσκολίες του τελευταίου εξαμήνου, λόγω του Covid-19, ευελπιστώ ότι θα μεριμνήσουμε όλοι μας, ο καθένας μας από τη δική του θέση ευθύνης, υπερβαίνοντας εαυτόν -μέσω μιας εποικοδομητικής συνεργασίας-ώστε οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας να λειτουργήσουν απρόσκοπτα και με ασφάλεια για τους μαθητές/-τριες και το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
-Είναι γνωστό ότι η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής έπιασε «απροετοίμαστη» τη Λάρισα στο θέμα των υποδομών. Διανύουμε μια δύσκολη χρονιά όπου οι αποστάσεις είναι βασικό μέτρο προστασίας αλλά ταυτόχρονα υπάρχει ζήτημα με Νηπιαγωγεία που θα πρέπει να προσθέσουν μαθητές, καθώς δεν υπάρχουν αρκετές αίθουσες για να φιλοξενηθούν.
Τι πρόκειται να συμβεί; Σύμφωνα με την -πριν από δυόμισι περίπου χρόνια- ψήφιση στη Βουλή της νομοθετικής διάταξης για την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, σε βάθος τριετίας και χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο, τη νέα σχολική χρονιά 2020-2021, θα έπρεπε η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή να εφαρμοστεί καθολικά σε όλη τη χώρα, χωρίς εξαιρέσεις και προβλήματα. Είναι επίσης γεγονός ότι με τις τελευταίες ΠΝΠ (13/4 και 1/5/2020) έχει μετατεθεί ολοκληρωτικά η ευθύνη στους Δήμους για την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθιστώντας τους Δήμους υπεύθυνους για την κάλυψη των αναγκών σε στέγη, τον έλεγχο καταλληλότητας των διδακτηρίων, τον απαιτούμενο εξοπλισμό και τη χρηματοδότηση αποκλειστικά από τους προϋπολογισμούς τους. Για τη στέγαση των νηπίων και προνηπίων του 55ου Νηπιαγωγείου Λάρισας το πρόβλημα υφίστατο και πέρυσι, φέτος δεν επιτάθηκε από τη μεγάλη αύξηση των εγγραφέντων νηπίων-προνηπίων.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής και Εκπαιδευτικών Δράσεων, κ. Βούλγαρη, την υπεύθυνη των Τεχνικών Υπηρεσιών, κα Ιωαννίδου, και τον κ. Διαμάντο, αντιδήμαρχο Πολεοδομίας και Ψηφιακών Πολιτικών – Έξυπνης Πόλης, ο Δήμος Λαρισαίων έχει προχωρήσει στη μίσθωση του ακινήτου πλησίον του 1ου και 3ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, ωστόσο δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι αναγκαίες εργασίες, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε διάστημα περίπου δύο μηνών. Για τη στέγαση στο μεσοδιάστημα αυτό οι Δημοτικές Αρχές προσανατολίζονται στην απόδοση κατάλληλου χώρου (ακίνητο του Δήμου Λαρισαίων-Παιδικός σταθμός), λύση που αναμένεται να οριστικοποιηθεί στην αρχή της επόμενης εβδομάδας. Πρόβλημα που αφορά στην έλλειψη διδακτηρίων για τη στέγαση της Προσχολικής Αγωγής – Εκπαίδευσης, ανέκυψε και με το 6ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, καθώς έγινε αναπάντεχα -πριν έναν περίπου μήνα- καταγγελία της μίσθωσης λόγω ιδιόχρησης – ιδιοκατοίκησης. Τα νήπια (17) αυτά, σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβα από τις αρμόδιες αρχές του Δήμου Λαρισαίων, θα μεταστεγαστούν σε αίθουσα του 47ου Νηπιαγωγείου Λάρισας.•  Έχετε μια πορεία πολλών ετών στη δημόσια εκπαίδευση και γνωρίζετε πολύ καλά πού «πονάει» περισσότερο. Ποιοι είναι οι στόχοι σας;
– Στο διοικητικό μου έργο θα εστιάσω ιδιαίτερα στην ανάπτυξη γόνιμης συνεργασίας με τις Διευθύντριες, τις Προϊσταμένες και τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων, αλλά και με το σύνολο των στελεχών της παιδαγωγικής και επιστημονικής καθοδήγησης, ευελπιστώντας ότι η συμπόρευσή μας και η διεπιστημονική υποστήριξη θα είναι ουσιαστική και θα αποφέρει τα βέλτιστα. Θα επιδιώξω συνεργασία με τις παιδαγωγικές και υποστηρικτικές δομές του Νομού μας (ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας, ΚΕ.Σ.Υ. Λάρισας, Κ.Π.Ε. Ελασσόνας κ.λπ.) καθώς και τακτική επικοινωνία με την Περιφερειακή και τη Δημοτική Αυτοδιοίκηση, όπως και με τους συνδικαλιστικούς φορείς. Ιδιαιτέρως, θα καταβάλλω κάθε προσπάθεια να σταθώ αρωγός στους εκπαιδευτικούς της Δ/νσης, τους άοκνους δημόσιους λειτουργούς, οι οποίοι με τον υπερβάλλοντα ζήλο και την υποδειγματική ευσυνειδησία, με την οποία επιτελούν το λειτούργημά τους, καταθέτουν την ψυχή τους σε πολυποίκιλες πρωτοβουλίες μάθησης, αγωγής και αντισταθμιστικής εκπαίδευσης σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής και δομές υποδοχής για την εκπαίδευση των προσφύγων.
Επιπλέον, μέσα από την αυθεντική επικοινωνία και το κοινό όραμα θα εργαστώ ώστε να οικοδομηθεί συνεργασία με την Περιφερειακή Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και βέβαια με το προσωπικό της Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τους προϊσταμένους της Διεύθυνσης, τους διοικητικούς υπαλλήλους και τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.
Η βοήθεια όλων των προαναφερομένων είναι πολύτιμη για τη διασφάλιση της νομιμότητας και της αποδοτικής υπηρεσιακής λειτουργίας.
Προσωπικά, θα εργαστώ με βαθύτατο αίσθημα δικαίου, ευαισθησία για τις ανθρώπινες ανάγκες, αλλά και επιμονή στην τήρηση των κανόνων και την ανάπτυξη των ηθικών αξιών. Η νομιμότητα, η διαφάνεια, η αξιοκρατία, η συναδελφική αλληλεγγύη και η συλλογικότητα θα εδραιώσουν την αλλαγή νοοτροπίας. Στην προσπάθεια αυτή ζητώ τη στήριξη και τη συνεργασία όλων. Καλώ λοιπόν όλους να συνενώσουμε τις δυνάμεις μας με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση.
Εύχομαι σε όσους αφιερώνονται στο έργο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, της εφαρμογής, της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης και της ανατροφοδότησης, καλή αρχή και καλή συνεργασία τη νέα σχολική χρονιά.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

0 ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password